BARCELONA, 10 gen. (EUROPA PRESS) -
El Ministeri de Foment ha licitat el nou accés viari sud al port de Barcelona amb un contracte que puja a 174,16 milions d'euros, segons ha informat el Govern espanyol en un comunicat després de la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
El volum d'inversió s'eleva fins a 200 milions si s'afegeixen els 20 milions que Foment calcula que costaran les expropiacions necessàries, més el control i vigilància d'obra, entre d'altres partides.
El projecte consisteix a un nou accés viari al Port de Barcelona pel sud, amb secció d'autovia, que està coordinat amb el projecte del nou accés ferroviari a l'àmbit que són coincidents.
Segons l'executiu central, es tracta d'un projecte "de gran complexitat tècnica per situar-se en un entorn fortament urbanitzat", i es poden distingir tres trams.
El tram 1 consisteix a un augment de capacitat de la Ronda Litoral mitjançant la construcció d'un nou carril en les dues calçades, des del pas superior de l'autovia A-2 fins al nou enllaç de l'Hospitalet.
El tram 2 és una autovia amb dues calçades de dos carrils per sentit, executades sobre farcits i murs de contenció, entre l'enllaç de l'Hospitalet i l'encreuament amb l'autovia C-31.
Respecte al tram 3, des que es creua amb l'autovia C-31 es projecta un viaducte per albergar les dues calçades i salvar la Zona Franca del port en el marge esquerre del Llobregat; sobrepassat el pont de Mercabarna, el traçat discorre en terraplè sobre l'antic curs del riu, avui dessecat, fins a connectar amb la futura entrada al port.