Publicat 06/07/2015 11:21

L'Estat s'obre a incloure la N-340 en el pla per traspassar camions a l'autopista

Julio Gómez Pomar, Sixte Cambra y Pere Macías
EUROPA PRESS

Manté que a finals de juliol començaran les obres del tren llançadora a l'Aeroport del Prat

BARCELONA, 6 jul. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, s'ha mostrat obert aquest dilluns a incloure la N-340 en el pla que el Govern espanyol va aprovar divendres i que té com a objectiu traspassar camions de carreteres convencionals a la seva autopista corresponent per reduir la congestió i millorar la seguretat vial.

Ho ha dit en declaracions a la premsa després d'una sessió del Cercle d'Infraestructures que s'ha celebrat al World Trade Center de Barcelona i en què ha estat acompanyat pel president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i pel president de l'organització, Pere Macias.

En el cas de Catalunya, el pla inclou el transvasament de vehicles pesats de la N-240 a l'AP-2 en el tram Lleida-Montblanc, però s'ha deixat enrere la N-340, el que ha motivat les queixes dels alcaldes dels municipis afectats, que demanen reduir la congestió i els accidents de trànsit tan aviat com sigui possible.

"Es tracta d'un projecte pilot amb caràcter voluntari. Pot tenir modificacions i si calen, les farem perquè es tracta de resoldre problemes", ha dit Gómez-Pomar, que ha defensat la mesura de treure els vehicles pesats de les carreteres convencionals quan hi hagi una autopista en paral·lel que permeti el transvasament.

El pla, que ofereix als camions bonificacions del 50% en el preu del peatge i funcionarà fins al 30 de novembre, s'aplicarà sobre sis trams de carretera, amb una longitud total de 318 quilòmetres: Villalba-Villacastín de l'AP-6, Dos Hermanas-Jerez Nord de l'AP-4, Lleida-Montblanc de l'AP-2, Rubena-Armiñón de l'AP-1, Puxeiros-Poriño Frontera Portuguesa de l'AP-9 i Lleó-Campomanes de l'AP-66.

Els sis reials decrets, un per tram, s'han publicat aquest dilluns al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), per la qual cosa aquest dimarts els camions ja es podran desplaçar per l'autopista corresponent amb un 50% de descompte.

En el cas del tram Lleida-Montblanc es preveu que els beneficiaris superin els 133.000 vehicles pesats, amb un estalvi de costos de 5,85 euros per vehicle i recorregut, i de 16 minuts en el temps de conducció.

Gómez-Pomar també ha mantingut que serà a finals d'aquest mes de juliol quan comencin les obres del tren llançadora a la T1 de l'Aeroport de Barcelona: "Ja s'estan portant a terme tots els tràmits previs d'expropiacions perquè a finals de juliol es puguin iniciar les obres".

RODALIES

En matèria de Rodalies, ha sostingut que serà el setembre quan es tregui a concurs la renovació del centre de control del trànsit dels trens de Rodalies, l'avaria va provocar el 21 de maig afectacions a 200 trens i més de 80.000 usuaris, que van patir retards de fins a una hora.

Després de reiniciar el programari informàtic del centre de control de trànsit de Barcelona, que tenia Schneider Electric com a proveïdor, el sistema no va ser capaç d'arrencar, el que va originar totes aquestes afectacions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés