MADRID 28 juny (EUROPA PRESS) -
El Govern central espera recaptar un mínim de 4.690 milions d'euros en termes anuals amb les modificacions fiscals aprovades aquest divendres en el Consell de Ministres, la majoria procedents de l'eliminació de deduccions a l'Impost sobre Societats.
En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, ha explicat que l'eliminació a les grans empreses de la deducció per pèrdues per deteriorament de la cartera de valors tindrà un impacte anual de 3.650 milions d'euros.
Per la seva banda, la creació del nou impost sobre gasos fluorats d'efecte hivernacle permetrà recaptar 340 milions d'euros a l'any, mentre que les pujades en els impostos especials de tabac i alcohol procuraran a les arques públiques uns 700 milions d'euros anuals, dels quals 366 milions d'euros correspondran al tabac.
Montoro ha subratllat que la recaptació prevista en 2013 per aquests canvis tributaris, que fan al sistema tributari "més equitatiu" obtindrà uns 1.000 milions d'euros.