MADRID, 27 nov. (EUROPA PRESS) -
El Govern d'Espanya prorrogarà la moratòria en el pagament de les quotes a la Seguretat Social dels hospitals concertats catalans sense ànim de lucre, i ho farà a través d'una esmena al Senat als Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) del 2014.
Així ho ha transmès a CiU, grup parlamentari del qual ha explicat en una nota que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, s'ha compromès a això després de respondre al Congrés dels Diputats a una pregunta del portaveu català, Josep Antoni Duran.
El Govern central, per la seva part, ha confirmat que abordarà el "tractament del deute" dels esmentats hospitals a través d'una esmena als PGE en la Cambra Alta.
Durant la sessió de control al Congrés, Duran ha recordat a Rajoy que en els Pressupostos del 1995 es va establir una condonació dels deutes de les quotes a la Seguretat Social als hospitals sense ànim de lucre i, més tard, tres anys de moratòria.
Aquesta moratòria ha sigut prorrogada any rere any ja que no podien atendre aquesta demanda, però en els PGE del 2014 ja no es preveu, i, per aquesta raó, el diputat de CiU havia sol·licitat al president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, que "com a mínim" resolgués al Senat aquesta demora i fins i tot que, després de gairebé 20 anys, es plantegés condonar el deute.