Actualitzat 15/07/2022 13:36

Lesmes defensa el CGPJ: "El nostre consell és perfectament legítim i constitucional"

Assegura que sense la independncia del poder judicial "no hi ha democrcia"

El president del CGPJ, Carlos Lesmes, i el president del Parlament de les Canries, Gustavo Matos
PARLAMENTO DE CANARIAS

SANTA CRUZ DE TENERIFE, 15 jul. (EUROPA PRESS) -

El president del Tribunal Suprem i del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Carlos Lesmes, ha defensat que l'rgan de govern dels jutges és "perfectament legítim i constitucional" en el "model actual".

"Durant els seus 42 anys d'histria, ha complert la seva funció constitucional de ser garant de la independncia judicial", va subratllar dijous durant la conferncia 'El gobierno del Poder Judicial y la Administración de Justicia' impartida al Parlament de les Canries, en la qual també van participar el president de l'Audincia Nacional, José Ramón Navarro, i del president de la cambra, Gustavo Matos.

Ja durant el desenvolupament de la conferncia, va assenyalar que la independncia dels jutges "s'ha anat conquerint al llarg dels segles i avui est plenament instaurada en totes les democrcies del món occidental", també en l'espanyola.

Lesmes també va apuntar que tot el constitucionalisme espanyol ha reconegut el principi d'independncia judicial. "Per a més s'han d'establir mecanismes de garantia", va opinar.

Així, va assenyalar que la democrcia "és el govern del poble a través de les lleis, i la llei és l'element de govern dels pobles, sense estar subjectes als grups de pressió". Sobre aquest assumpte, va recalcar que sense la independncia del poder judicial "no hi ha democrcia".

EL MODEL DEL CGPJ

Respecte al model espanyol, va recordar que opta per un carcter mixt (20 jutges-magistrats i vuit elegits pel Congrés i el Senat per majoria qualificada) i va indicar que el CGPJ es va constituir "a gran velocitat" el 1980 perqu el Tribunal Constitucional pogués funcionar.

El primer CGPJ va tenir "poques competncies" en relació amb l'actual i va trobar "certs conflictes" amb el poder polític. "El 1982, en la tramitació de la llei orgnica del poder judicial, es va introduir que l'elecció dels 20 vocals siguin 10 per al Congrés i 10 per al Senat".

"En els seus 42 anys d'histria, ha complert amb la seva funció constitucional de ser garant de la independncia judicial. El nostre consell és perfectament legítim i constitucional en el nostre model actual", va destacar.

Contingut patrocinat