Les VTCs cauen a Barcelona després de la nova norma i es disparen a Madrid, on no estan regulades

Cabify nega que s'hagi utilitzat un buit legal en la nova manera d'operar a Barc
EUROPA PRESS - Archivo
Publicat 7/4/2019 11:47:02CET

El sector aconsegueix gairebé un miler de noves llicències fins a març i supera la cota de les 14.000

MADRID, 7 Abr. (EUROPA PRESS) -

El nombre de llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) ha descendit a Barcelona, on al febrer va entrar en vigor la normativa que obliga a contractar aquests cotxes amb antelació, i, per contra, s'ha disparat a Madrid, comunitat que no ha regulat aquest sector.

A finals del passat mes de març, la capital comptava amb 7.269 autoritzacions de VTC, 710 més que a finals de 2018, segons l'estadística oficial del Ministeri de Foment.

D'aquesta forma, Madrid ja acapara més de la meitat de les llicències que es comptabilitzen en tot el país, i pels seus carrers ja circula un cotxe de signatures com Uber i Cabify per cada dos taxis.

Aquesta proporció contrasta amb la d'un VTC per cada trenta taxis que la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres (LOTT) estableix per concedir autoritzacions a aquests dos transports urbans.

Quant a la Ciutat Comtal, a la fi del primer trimestre comptava amb 2.025 llicències de VTC enfront de les 2.283 que tenia a finals de 2018, abans per tant que el Govern de la Generalitat aprovés la nova normativa.

Catalunya és una de les cinc comunitats autònomes que ja han aprovat la seva regulació regional per a aquest negoci. La resta són València, Balears, País Basc i Aragó.

Totes elles introdueixen un període d'antelació per contractar un servei amb cotxe de VTC. En el cas de Barcelona, aquesta condició va portar Uber i Cabify a deixar d'operar en la ciutat, si bé aquesta última plataforma va tornar a donar servei.

El conjunt del sector dels VTC va aconseguir 964 noves autoritzacions durant el primer trimestre de l'any, amb el que va superar la cota de les 14.000, en sumar un total de 14.089 llicències al tancament de març, segons l'estadística de Foment. Només en aquest tercer mes de l'any es van concedir 533 llicències.

No obstant això, aquest augment de llicències de VTC no respon autoritzacions donades per les administracions, sinó a les resolucions judicials que s'estan fallant fruit del buit legal que el sector va registrar entre els anys 2009 i 2015.

TAMBÉ CREIXEN EN EL SUD

Quant a la seva distribució per províncies, després de Madrid i Barcelona es manté Màlaga, amb 1.357 llicències, una per cada dos taxis, per davant de Sevilla amb 214, una per cada nou taxis, i les illes Balears, amb 212, una per cada onze taxis.

En el cas del País Basc, aquest sector suma 441 de llicències repartides a les tres províncies, la qual cosa llança una ràtio d'un vehicle d'aquest tipus per cada catorze taxis.

Al tancament del primer trimestre de l'any, Sòria, juntament amb Las Palmas i Tenerife, figuraven com les províncies on no opera ni un sol vehicle de VTC, mentre que a Zamora i Palència només n'hi ha un, a Jaén es comptabilitzen quatre, a Albacete cinc i a Osca, sis.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.