Les vendes de Seat cauen un 20,6% al setembre per l'efecte del WLTP

Logo Seat
EUROPA PRESS
Publicat 11/10/2018 12:10:08CET

MADRID, 11 Oct. (EUROPA PRESS) -

Seat va vendre 31.600 cotxes al setembre arreu del món, la qual cosa suposa una caiguda del 20,6% en comparació amb el mateix mes de l'any passat, després de créixer gairebé un 40% al juliol i l'agost per l'efecte de l'entrada en vigor del nou cicle d'homologació WLTP (des de l'1 de setembre).

La companyia espanyola ha explicat que, tal com havia previst, el resultat del mes passat està condicionat per l'efecte del WLTP i que l'últim trimestre de l'any serà un repte per a la companyia, perquè el nou cicle d'assaig repercutirà en el nombre de vehicles matriculats a Europa.

En l'acumulat de l'any, Seat va registrar el volum més destacat de vendes entre el gener i el setembre de la seva història, en matricular 415.600 vehicles entre tots els mercats en què opera, la qual cosa suposa un augment del 17,1% respecte el mateix període del 2017.

"Les vendes fins al setembre permeten que Seat assoleixi un altre rècord i que es mantingui un cop més com la marca que més creix a Europa. A falta d'un trimestre per acabar el 2018 estem en disposició d'arribar al volum més gran de vendes de la història de Seat", ha assenyalat el vice-president comercial de Seat, Wayne Griffiths.

Les vendes mundials de la marca amb seu a Martorell (Barcelona) avancen gràcies al creixement de la companyia en els mercats europeus més importants.

Entre gener i setembre, va vendre 90.400 vehicles a Alemanya, un 22,8% més, 85.900 unitats a Espanya, un 16,5% més, i 50.500 unitats al Regne Unit, un 14,1% més, sent els tres països en els quals la marca va comercialitzar més vehicles.

Per la seva banda, Algèria és el mercat no europeu en què més creix Seat, gràcies a l'impuls de la planta d'assemblatge de Relizane, amb 15.800 vehicles venuts fins al setembre, 12.700 unitats més que en el mateix període de l'any passat.

La companyia del grup Volkswagen ha presentat dos models nous que contribuiran al fet que la marca impulsi el seu creixement el 2019: el Tarraco, que completa l'ofensiva totcamí juntament amb l'Arona i l'Ateca, i l'Arona TGI, el primer totcamí en el mercat propulsat amb gas natural comprimit.

Tots dos models es començaran a vendre abans que acabi l'any, mentre que el Cupra Ateca també sortirà a la venda durant les properes setmanes.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.