BARCELONA, 3 gen. (EUROPA PRESS) -
El volum de vendes en els petits i mitjans comerços de Catalunya han repuntat durant aquesta campanya de Nadal un 5% respecte al 2012, segons ha informat aquest divendres la patronal Pimec en un comunicat.
El president de Pimec Comerç, Alejandro Goñi, ha matisat que la campanya del 2012 "va ser tan dolenta que era fàcil superar-la", però ha assenyalat que els comerciants catalans afronten amb optimisme aquesta millora i esperen que aquesta tònica es mantingui durant el 2014.
Pel que fa als sectors, tots han registrat un lleuger augment durant aquesta campanya, i de manera menys acusada en alguns casos, com en l'alimentació, joguines i productes informàtics.
Goñi ha alertat que l'"embolic legislatiu" que existeix sobre el comerç ha permès que grans distribuïdors hagin fet rebaixes durant la campanya de Nadal, el que ha perjudicat els petits establiments.
Ha constatat que l'actitud del consumidor segueix sent "més reflexiva que compulsiva", ja que la situació d'incertesa dels últims anys ha canviat els hàbits de consum.