Actualitzat 17/12/2013 20:53

Les vendes en les rebaixes d'estiu cauen fins a un 10%

Rebajas en Catalunya
EUROPA PRESS

BARCELONA 1 set. (EUROPA PRESS) -

La campanya de rebaixes d'estiu ha acabat aquest dissabte amb entre un 5 i un 10% menys de vendes respecte a l'any anterior, depenent del tipus de botiga i localització, i sense poder remuntar el consum, ha afirmat a Europa Press el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miquel Àngel Fraile.

"Són quatre anys seguits de caiguda de vendes en tots els sectors", ha declarat, i ha explicat que malgrat que la primera setmana de rebaixes va ser molt bona, les vendes van anar baixant durant les següents --període en el qual ha recordat que hi ha hagut moltes pluges--, i durant les segones i terceres rebaixes no s'ha pogut remuntar.

Segons Fraile, l'oferta comercial "agressiva", amb ofertes atractives de més d'un 50% i amb preus baixos no ha animat el consumidor, que necessita altres estímuls per recuperar la confiança en una economia, el que perjudica molt al petit i mitjà comerç, però també a les grans cadenes, magatzems o fins i tot als treballadors de la venda ambulant, ha assegurat.

Alhora, l'únic sector que ha mantingut i fins i tot incrementat la facturació durant aquestes rebaixes d'estiu ha estat el de les botigues de luxe, on els consumidors tenen un alt nivell adquisitiu i no pateixen les conseqüències de la crisi.

PLA PER ANIMAR EL CONSUM

Fraile ha explicat que la CCC va crear fa dos mesos al costat del gremi de comerç tèxtil, empresaris, industrials i creadors catalans, un grup de treball per fer un pla estratègic de comunicació i cooperació sectorial, amb el qual "redreçar la imatge i animar el consum" en el petit comerç multimarca.

Ha opinat que és el sector el que ha de liderar la seva reforma per ser competitiu davant de les promocions de les grans multinacionals i els outlets, i buscar una nova manera de presentar els productes.

Per a Fraile, cal animar la ciutadania a consumir elements procedents de la indústria local, ja que aquesta ha de "ser conscient" que molts productes que venen les grans cadenes i outlets procedeixen de territoris on no es respecten els drets laborals, humans i ambientals, i que són fruit de l'especulació comercial.

Contingut patrocinat