Actualitzat 01/08/2018 13:57

Les vendes a grans superfícies de Catalunya cauen un 2,5% el primer semestre

Interior d'un supermercat de Caprabo
CAPRABO - Arxiu

BARCELONA 1 ago. (EUROPA PRESS) -

L'índex de vendes en les grans superfícies de Catalunya a preus corrents s'ha reduït un 2,5% en el primer semestre del 2018 en comparació amb el mateix període de l'any passat, segons ha informat aquest dimecres l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat).

Les vendes acumulades en els primers sis mesos mostren variacions negatives tant dels productes d'alimentació (-1,4%) com de la resta (-3,2%), a causa de les fortes baixades durant els mesos de gener, abril i maig.

No obstant això, durant el mes de juny, l'índex va augmentar un 2,9% respecte el mateix mes de l'any passat, i van créixer tant les vendes dels no-alimentaris (+3,5%) com les dels productes d'alimentació (+2%).

A preus constants, és a dir, eliminant l'efecte dels preus, l'índex mostra un increment interanual de l'1% al juny amb comparació amb el juny del 2017.

Per grups de productes, les vendes d'alimentació van disminuir un 0,6%, mentre que la resta van augmentar un 2,3%.

Contingut patrocinat