MADRID 3 juny (EUROPA PRESS) -
Les matriculacions d'automòbils es van situar en 70.534 unitats durant el mes de maig passat, fet que suposa una reducció del 2,6% respecte al mateix mes del 2012, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam).
Malgrat aquest descens, el canal de particulars va experimentar una progressió del 14%, el segon augment mensual consecutiu, amb de 32.991 unitats comercialitzades (el 47% del mercat), gràcies a l'impuls del Pla PIVE 2.
En els cinc primers mesos de l'any, les vendes de turismes i tot terrenys van totalitzar 313.576 unitats, el que es tradueix en una disminució del 5,8% respecte al mateix període de l'exercici precedent. El Pla PIVE també ha contribuït a moderar el descens.