Publicat 29/12/2021 11:34CET

Les reclamacions relacionades amb el sector elèctric augmenten un 59,4% a Catalunya

Archivo - Arxiu - Una persona canvia la bombeta d'un llum
Marta Fernández - Europa Press - Archivo

BARCELONA, 29 des. (EUROPA PRESS) -

Les reclamacions relacionades amb el sector elèctric que ha gestionat l'Agència Catalana del Consum (ACC) han augmentat un 59,4% respecte a l'any anterior.

En un comunicat aquest dimecres, l'agència ha explicat que durant aquest any ha rebut 2.573 reclamacions, en relació amb les 1.614 gestionades durant l'any anterior.

El 61,4% d'aquestes reclamacions tenen a veure amb desacords amb els imports facturats, el 15,9% han estat sobre controvèrsies relacionades amb les condicions del contracte i el 4,6% amb problemes en la prestació correcta del servei.

L'agència ha resolt aquest any el 43,36% de les reclamacions a través de la mediació i l'arbitratge de consum, mentre que el 2020 va ser el 53%.

El director de l'ACC, Francesc Sutrias, ha recordat que després de l'entrada en vigor de les noves tarifes de la llum i els canvis en la factura, van engegar una campanya per donar eines a la ciutadania per entendre la factura de la llum.

"L'agència ha atès prop de 4.000 consultes sobre el subministrament d'electricitat, la meitat de les quals en relació amb la facturació o el cobrament del servei", ha assenyalat Sutrias, en referència al 2021.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2022 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés