Publicat 11/04/2014 17:56

Les preferents de CatalunyaCaixa copen més de 700 reclamacions a l'Agència de Consum a Tarragona

Edificio De Catalunyacaixa En Tarragona
JOSEP LLUÍS SELLART/CX

TARRAGONA, 11 abr. (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana de Consum (ACC) va atendre 3.200 reclamacions a Tarragona el 2013, un 33,8% més respecte a l'any anterior, i 717 han estat d'afectats per les preferents de CatalunyaCaixa, de les quals 372 s'han resolt mitjançant laude arbitral.

En el conjunt de Catalunya es van dictar 11.415 laudes per les preferents d'aquesta entitat dependent del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (Frob), i tots ells, han estat favorables per als afectats amb una devolució de 195 milions d'euros, ha recordat aquest divendres el director de l'ACC, Alfons Conesa.

Conesa ha incidit que el procés continua obert, i ha recordat que "actualment s'estan tramitant 11.663 expedients més, i es preveu, amb vista a maig, iniciar una tercera fase amb més de 20.000 reclamacions extra".

Per sectors, el 51,4% de les reclamacions de Tarragona ha estat per a les telecomunicacions i internet, el 17,7% per a béns de consum i productes, el 13% per als serveis de subministrament d'aigua, gas i electricitat, i un 7,6% per a serveis de transport.

Alhora, les inspeccions i les actuacions de control de mercat de l'ACC a Tarragona van derivar l'any passat en 12 expedients resolts amb sanció, i l'import de les multes ha pujat a 96.062 euros, un 5,4% més que el 2012.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés