Actualitzat 26/03/2018 11:50

Les pensions mínimes i de viduïtat augmentaran un 2%, segons l'acord del PP i Cs per aprovar els Pressupostos

Fátima Báñez, Rivera i Lorenzo Amor en l'entrega dels XVI Premis Autònoms
EUROPA PRESS - Arxiu

MADRID 26 març (EUROPA PRESS) -

El projecte de Pressupostos Generals de l'Estat del 2018, que aprovarà aquest dimarts el Govern espanyol, contindrà una augment de les pensions mínimes i de viduïtat del 2%, segons l'acord pressupostari anunciat pel president de Cs, Albert Rivera.

En una roda de premsa celebrada aquest dilluns al Congrés, Rivera ha assegurat que aquestes prestacions es revaloritzaran per sobre de la inflació, cosa que ja havia avançat el president Mariano Rajoy en la seva compareixença en el ple per parlar del sistema de pensions, encara que sense especificar la xifra de l'increment.

Rivera ha explicat que els Pressupostos contindran diverses mesures destinades específicament als pensionistes, més enllà d'aquest augment de les prestacions mínimes i de viduïtat. Així, els pensionistes que percebin una prestació d'entre 1.000 i 1.200 euros al mes podran beneficiar-se d'una rebaixa fiscal d'entre 30 i 60 euros, mentre que per als pensionistes que cobrin entre 600 i 1.000 euros al mes s'ha acordat un complement fiscal negatiu.

En total, aquestes mesures podrien beneficiar 7,2 milions de pensionistes, segons ha declarat Rivera durant la seva compareixença, en la qual ha assegurat que, d'aquesta manera, aquestes pensions pujarien "per sobre de l'IPC amb càrrec a Pressupostos". "Això serà immediat. Si s'aproven els Pressupostos, 7,2 milions de pensionistes tindran pujades per sobre de l'IPC a la butxaca", ha postil·lat.

"HEM CONVENÇUT EL GOVERN"

En aquest sentit, el líder de Cs ha atribuït aquestes millores al mèrit del seu partit en la negociació dels comptes del 2018 perquè, segons ha sostingut, des del Govern central "no tenien pensat res més que una pujada del 0,25%", tal com contempla l'actual sistema de revaloració de les pensions.

"Hem convençut el Govern que calia fer-ho: que les rendes més baixes, qui no arriba a final de mes, han d'arribar a final de mes. I això, a diferència de les polítiques disparades de despesa, del PSOE i Podem, és una política que es pot pagar", ha manifestat.

Rivera ha fet referència així a les reclamacions d'aquests grups, que han estat exigint un augment de les pensions conforme a la inflació perquè les prestacions no perdin poder de compra, de la qual, ha reiterat, "Cs està disposat a parlar" en el Pacte de Toledo, sempre que el PSOE i Units Podem entrin en la negociació pressupostària.

Contingut patrocinat