Publicat 03/05/2021 10:55CET

Les onades de la covid-19 disminueixen la confiança del consumidor i ajornen la recuperació al 2022

Arxiu - Diverses persones a la terrassa d'un bar.
Javi Carrión - Europa Press

MADRID, 3 maig (EUROPA PRESS) -

Les onades del coronavirus i el calendari de vacunació han disminuït la confiança del consumidor, que endarrereix la recuperació econòmica al 2022, segons les dades de l'informe Future Consumer Index que ha elaborat EY.

La pandèmia genera molta preocupació entre els consumidors, no només per l'impacte tant en la situació econòmica (per al 73) com en la salut de les famílies (61 per cent) sinó per com afecta la seva manera de viure.

Així, el 50 per cent considera que la llibertat a l'hora de gaudir de la vida és la preocupació més important, una xifra que ha crescut 14 punts des de l'octubre i que es posiciona en quarta posició.

La intenció d'estalviar continua creixent entre els espanyols, cinc punts, mentre que un 42 per cent assegura que els seus ingressos disminueixen i un 73 per cent creu que no milloraran els pròxims dotze mesos.

"L'economia espanyola necessita un consumidor disposat a tornar a la rutina i recuperar els nivells de despesa, i això no arribarà fins que la vacunació agafi impuls", ha dit el responsable de Consumer Products & Retail d'EY, Javier Vello.

D'aquesta manera, la vacunació és un pilar per a la recuperació de la normalitat i el consumidor té clar que només un alt percentatge d'immunitzats farà que el coronavirus deixi d'impactar en la seva vida.

En aquest sentit, el 42 per cent dels enquestats assenyalen que es trigarà entre 1 o 2 anys a eliminar completament la por al coronavirus, comparat amb un 31 per cent que el situen en menys de 12 mesos.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés