MADRID 3 maig (EUROPA PRESS) -
Les onades del coronavirus i el calendari de vacunació han disminut la confiana del consumidor, que endarrereix la recuperació econmica al 2022, segons les dades de l'informe Future Consumer Index que ha elaborat EY.
La pandmia genera molta preocupació entre els consumidors, no només per l'impacte tant en la situació econmica (per al 73) com en la salut de les famílies (61 per cent) sinó per com afecta la seva manera de viure.
Així, el 50 per cent considera que la llibertat a l'hora de gaudir de la vida és la preocupació més important, una xifra que ha crescut 14 punts des de l'octubre i que es posiciona en quarta posició.
La intenció d'estalviar continua creixent entre els espanyols, cinc punts, mentre que un 42 per cent assegura que els seus ingressos disminueixen i un 73 per cent creu que no milloraran els prxims dotze mesos.
"L'economia espanyola necessita un consumidor disposat a tornar a la rutina i recuperar els nivells de despesa, i aix no arribar fins que la vacunació agafi impuls", ha dit el responsable de Consumer Products & Retail d'EY, Javier Vello.
D'aquesta manera, la vacunació és un pilar per a la recuperació de la normalitat i el consumidor té clar que només un alt percentatge d'immunitzats far que el coronavirus deixi d'impactar en la seva vida.
En aquest sentit, el 42 per cent dels enquestats assenyalen que es trigar entre 1 o 2 anys a eliminar completament la por al coronavirus, comparat amb un 31 per cent que el situen en menys de 12 mesos.