Publicat 29/07/2020 17:39

Les obres per unir el Tramvia de Barcelona comenaran el primer semestre del 2021

Tramvia de Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

Tindran un termini de 21,5 mesos i compten amb un pressupost de 44,3 milions

BARCELONA, 29 jul. (EUROPA PRESS) -

Les obres per unir el Tramvia de Barcelona per l'avinguda Diagonal comenaran el primer semestre del 2021, amb la previsió que es licitin durant l'últim trimestre d'aquest 2020.

Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i president de l'Autoritat del Transport Metropolit (ATM), Dami Calvet, i la segona tinent d'alcalde i directora de l'rea d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz.

Precisament aquest dimecres el Consell d'Administració de l'ATM ha aprovat el projecte executiu de transports i el projecte constructiu de sistemes de la fase 1, que comprn Glries i Verdaguer amb una longitud d'1,8 quilmetres.

L'actuació compta amb un pressupost de 44,3 milions d'euros a crrec de la Generalitat i el termini total de les obres és de 21,5 mesos: tres mesos per desviar serveis i 18 mesos d'obres.

Calvet ha destacat que aquesta obra és un "pas endavant" en la implantació d'un nou model de mobilitat, i ha destacat la collaboració amb l'Ajuntament de Barcelona.

De la seva banda, Sanz ha afirmat que "no hi ha un moment millor que aquest per tirar endavant aquest projecte", en allusió a la crisi del coronavirus i els llocs de treball que es crearan amb la inversió de 44,3 milions, a la qual cosa se suma l'aposta pel transport públic i la millora de la qualitat de l'aire que se'n deriva.

En concret, aquesta primera fase se centra en el tram entre la plaa de les Glries i l'encreuament entre l'avinguda Diagonal i el carrer Girona, a l'alada de l'estació de metro de Verdaguer (L4 i L5).

Dins d'aquesta fase s'emmarca la reubicació de la parada de tramvia de Glries, com també la construcció de tres estacions noves: Verdaguer, Sicília i Monumental.

Calvet ha indicat que, a l'efecte d'explotació, equival a una ampliació del Trambess, de manera que la T4 connectar l'estació de Sant Adri amb l'estació de metro de Verdaguer.

Perqu aquest tram entri en servei caldran tres combois addicionals, i es preveu que la demanda sigui d'uns 19.000 viatgers diaris.

MODEL DE GESTIÓ

Sobre el model de gestió d'aquest tram per unir el Trambaix i el Trambess, Calvet ha dit que encara s'estudia, tot i que ha aclarit: "No estem lligats a una gestió 100% publica, sinó a donar el millor servei als usuaris".

"El model de gestió ens ocupa a tots, com també garantir el mxim aprofitament i desenvolupament dels recursos públics", ha afegit Janet Sanz.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés