Publicat 29/7/2020 17:39:42 +02:00CET

Les obres per unir el Tramvia de Barcelona començaran el primer semestre del 2021

Tramvia de Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

Tindran un termini de 21,5 mesos i compten amb un pressupost de 44,3 milions

BARCELONA, 29 jul. (EUROPA PRESS) -

Les obres per unir el Tramvia de Barcelona per l'avinguda Diagonal començaran el primer semestre del 2021, amb la previsió que es licitin durant l'últim trimestre d'aquest 2020.

Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i president de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Damià Calvet, i la segona tinent d'alcalde i directora de l'Àrea d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz.

Precisament aquest dimecres el Consell d'Administració de l'ATM ha aprovat el projecte executiu de transports i el projecte constructiu de sistemes de la fase 1, que comprèn Glòries i Verdaguer amb una longitud d'1,8 quilòmetres.

L'actuació compta amb un pressupost de 44,3 milions d'euros a càrrec de la Generalitat i el termini total de les obres és de 21,5 mesos: tres mesos per desviar serveis i 18 mesos d'obres.

Calvet ha destacat que aquesta obra és un "pas endavant" en la implantació d'un nou model de mobilitat, i ha destacat la col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona.

De la seva banda, Sanz ha afirmat que "no hi ha un moment millor que aquest per tirar endavant aquest projecte", en al·lusió a la crisi del coronavirus i els llocs de treball que es crearan amb la inversió de 44,3 milions, a la qual cosa se suma l'aposta pel transport públic i la millora de la qualitat de l'aire que se'n deriva.

En concret, aquesta primera fase se centra en el tram entre la plaça de les Glòries i l'encreuament entre l'avinguda Diagonal i el carrer Girona, a l'alçada de l'estació de metro de Verdaguer (L4 i L5).

Dins d'aquesta fase s'emmarca la reubicació de la parada de tramvia de Glòries, com també la construcció de tres estacions noves: Verdaguer, Sicília i Monumental.

Calvet ha indicat que, a l'efecte d'explotació, equival a una ampliació del Trambesòs, de manera que la T4 connectarà l'estació de Sant Adrià amb l'estació de metro de Verdaguer.

Perquè aquest tram entri en servei caldran tres combois addicionals, i es preveu que la demanda sigui d'uns 19.000 viatgers diaris.

MODEL DE GESTIÓ

Sobre el model de gestió d'aquest tram per unir el Trambaix i el Trambesòs, Calvet ha dit que encara s'estudia, tot i que ha aclarit: "No estem lligats a una gestió 100% publica, sinó a donar el millor servei als usuaris".

"El model de gestió ens ocupa a tots, com també garantir el màxim aprofitament i desenvolupament dels recursos públics", ha afegit Janet Sanz.

Contador