Publicat 19/7/2019 17:28:53 +02:00CET

Les obres a Ernest Lluch obliguen a tallar durant l'agost la L5 de Can Vidalet a Collblanc

El conseller Damià Calvet i l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, durant la visita de les obres en l'estació Ernest Lluch
EUROPA PRESS

L'estació connectarà amb el Trambaix i es preveuen 15.000 viatges diaris

BARCELONA, 19 jul. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha visitat les obres de l'estació Ernest Lluch de la Línia 5 del Metro de Barcelona, que obligaran a interrompre la circulació entre les estacions de Collblanc i Can Vidalet des del 29 de juliol fins a l'1 de setembre, tots dos inclosos.

D'aquesta manera, la L5 quedarà dividida en dues línies, que funcionaran amb normalitat: de Cornellà Centre a Can Vidalet i de Collblanc a Vall d'Hebron --la parada Pubilla Cases quedarà anul·lada-- i s'habilitarà un servei d'autobusos que cobrirà el tram afectat.

Després d'aturar-se el 2012 per la crisi, les obres es van reprendre el juny passat i es preveu que acabin el 2021, ha dit el conseller durant la visita juntament amb l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat i presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, i la tinent d'alcalde de Barcelona, Janet Sanz.

ARQUITECTURA INTERIOR, ACABATS I INSTAL·LACIONS

Amb un pressupost de 15 milions d'euros i amb l'obra civil acabada --que ha tingut un cost de prop de 55 milions-- les pròximes tasques permetran "completar i posar en servei" l'estació.

Inclouen l'adequació de la llosa de fons, el condicionament de l'interior i dels accessos de la nova estació --l'arquitectura, els acabats i les instal·lacions-- i les construccions auxiliars, com escales, andanes i pous de ventilació.

L'estació disposarà de tres nivells, que són el carrer, el vestíbul --que tindrà un accés per municipi a banda i banda del carrer Collblanc-- i l'andana, i la sortida d'emergència se situarà a l'encreuament de l'estació amb el carrer Ernest Lluch de l'Hospitalet de Llobregat.

DISPOSAR DE MÉS I MILLOR TRANSPORT PÚBLIC

Calvet ha recordat que la construcció de la nova estació pretén unir un tram molt llarg entre estacions i oferir una connexió amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix, amb l'objectiu de disposar "de més i millor transport públic".

Les tres autoritats han coincidit a destacar que es tracta d'una estació "important" perquè connectarà el municipi de l'Hospitalet amb Barcelona, i es calcula que registri 15.000 viatges diaris, un 15% amb correspondència amb el tramvia.

REDUCCIÓ DEL CO2 I FINALITZAR PROJECTES

Sanz ha explicat que per fer front a l'emergència climàtica, el transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona (AMB) ha de ser millor".

Fomentar la intermodalitat és un altre dels objectius que plantegen les obres de la L5, i la tinent alcalde de Barcelona ha assegurat que els altres objectius per aquest mandat són finalitzar els 3,7 quilòmetres de desconnexió entre el Trambaix i el Trambesòs, així com les estacions de les línies L9 i L10 de Metro.

Així mateix, Calvet ha destacat que la posada en marxa de l'estació Ernest Lluch reduirà l'emissió de CO2 en 670 tones anuals.