Actualitzat 14/01/2019 16:13 CET

Les obres d'ampliació i millora de l'estació de Provena dels FGC acabaran a finals de juny

El Conseller Dami Calvet Visita Les Obres De l'Estació De FGC De Provena
EUROPA PRESS

Van comenar el novembre del 2016 i han comptat amb un pressupost de 8 milions

BARCELONA, 14 gen. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Dami Calvet, ha anunciat aquest dilluns que les obres d'ampliació de part de l'andana i millora de l'estació de Provena dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) acabaran a finals de juny.

En una atenció als mitjans després de visitar les obres, Calvet ha explicat que aquesta actuació volia respondre a l'elevat flux de passatgers que rep aquesta estació --uns 8,6 milions a l'any i 4.700 en hora punta--, que havien d'emplaar-se en una andana de tres metres d'amplitud: "Aquesta mxima afluncia de persones provocava que amb l'ample actual de l'andana tinguéssim algun problema de seguretat".

Així, l'andana en sentit Valls passar a tenir un ample de vuit metres en un tram --un ter dels seus 90 metres de llarg-- mitjanant la construcció d'una galeria de 50 metres parallela a l'arc de l'estació, que va ser construda fa prop de 100 anys i és la segona més utilitzada de la línia del Valls després de la de Plaa Catalunya.

S'afegir una escala entre la nova part ampliada i el vestíbul per separar els fluxos d'entrada i sortida d'usuaris amb accessos diferenciats, a més de la installació d'un ascensor entre tots dos nivells i la construcció de dues sortides d'emergncia.

Per a Calvet, les obres també permetran millorar la intermodalitat de l'estació, que connecta Ferrocarrils amb les línies 3 i 5 del Metro de Barcelona: 30.000 de les 50.000 usuaris que la utilitzen diriament ho fan per fer transbord.

Les obres de l'estació de Provena van comenar el novembre del 2016 i han comptat amb un pressupost de prop de vuit milions d'euros.

Les tasques que resten pendents per completar les obres són l'execució de les escales i les actuacions d'arquitectura i installacions de la part ampliada i nous accessos.

REPTES DEL TRANSPORT PÚBLIC

El conseller ha raonat que el transport públic a Catalunya haur d'anar adaptant la seva capacitat davant l'augment d'usuaris que est experimentat com, per exemple, el dels FGC el 2018, que va aconseguir la xifra rcord dels 87 milions.

També ha assenyalat la connexió de la línia del Llobregat amb la del Valls amb la prolongació de l'estació de Plaa Espanya fins a Grcia, projecte que preveu presentar aquest 2019 per poder-lo licitar l'any vinent, i el segon túnel de Vallvidrera com a reptes de futur per a un mobilitat més sostenible amb la promoció del transport públic.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés