Les obres d'ampliació i millora de l'estació de Provença dels FGC acabaran a finals de juny

El Conseller Damià Calvet Visita Les Obres De l'Estació De FGC De Provença
EUROPA PRESS
Publicat 14/1/2019 16:13:24CET

Van començar el novembre del 2016 i han comptat amb un pressupost de 8 milions

BARCELONA, 14 Gen. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha anunciat aquest dilluns que les obres d'ampliació de part de l'andana i millora de l'estació de Provença dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) acabaran a finals de juny.

En una atenció als mitjans després de visitar les obres, Calvet ha explicat que aquesta actuació volia respondre a l'elevat flux de passatgers que rep aquesta estació --uns 8,6 milions a l'any i 4.700 en hora punta--, que havien d'emplaçar-se en una andana de tres metres d'amplitud: "Aquesta màxima afluència de persones provocava que amb l'ample actual de l'andana tinguéssim algun problema de seguretat".

Així, l'andana en sentit Vallès passarà a tenir un ample de vuit metres en un tram --un terç dels seus 90 metres de llarg-- mitjançant la construcció d'una galeria de 50 metres paral·lela a l'arc de l'estació, que va ser construïda fa prop de 100 anys i és la segona més utilitzada de la línia del Vallès després de la de Plaça Catalunya.

S'afegirà una escala entre la nova part ampliada i el vestíbul per separar els fluxos d'entrada i sortida d'usuaris amb accessos diferenciats, a més de la instal·lació d'un ascensor entre tots dos nivells i la construcció de dues sortides d'emergència.

Per a Calvet, les obres també permetran millorar la intermodalitat de l'estació, que connecta Ferrocarrils amb les línies 3 i 5 del Metro de Barcelona: 30.000 de les 50.000 usuaris que la utilitzen diàriament ho fan per fer transbord.

Les obres de l'estació de Provença van començar el novembre del 2016 i han comptat amb un pressupost de prop de vuit milions d'euros.

Les tasques que resten pendents per completar les obres són l'execució de les escales i les actuacions d'arquitectura i instal·lacions de la part ampliada i nous accessos.

REPTES DEL TRANSPORT PÚBLIC

El conseller ha raonat que el transport públic a Catalunya haurà d'anar adaptant la seva capacitat davant l'augment d'usuaris que està experimentat com, per exemple, el dels FGC el 2018, que va aconseguir la xifra rècord dels 87 milions.

També ha assenyalat la connexió de la línia del Llobregat amb la del Vallès amb la prolongació de l'estació de Plaça Espanya fins a Gràcia, projecte que preveu presentar aquest 2019 per poder-lo licitar l'any vinent, i el segon túnel de Vallvidrera com a reptes de futur per a un mobilitat més sostenible amb la promoció del transport públic.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.