Publicat 14/01/2015 13:47

Les motos creixeran a Barcelona un 12,8% el 2015 fins a les 30.225 unitats, un 10% més

José María Riaño (Anesdor)
ANESDOR

L'associació demana a l'Ajuntament que permeti reduir l'import de les multes a canvi de formació

BARCELONA, 14 gen. (EUROPA PRESS) -

La presència dels vehicles de dues rodes creixerà un 12,8% aquest any a la província de Barcelona fins a arribar a les 30.225 unitats, un creixement superior al del 2014 que va ser del 10% i va trencar sis anys consecutius de caigudes.

En roda de premsa, el secretari general de l'Associació Nacional d'Empreses del Sector Dues Rodes (Anesdor), José María Riaño, ha assenyalat aquest dimecres que l'increment a Barcelona serà més gran que a tot Espanya, i ha destacat que la província lidera el registre de motos amb una quota del 21,4%, que gairebé dobla la segona, Madrid, amb un 12%.

Malgrat les xifres positives, la matriculació de ciclomotors caurà en un 16,3%, mentre que les motocicletes s'incrementaran en un 15,3%, i són les de 125 centímetres cúbics les més populars amb un 60% del total.

MULTES A CANVI DE FORMACIÓ

Davant de l'increment de la sinistralitat a Barcelona ciutat --que va passar d'11 a 17 víctimes mortals el 2014--, Riaño ha explicat que Anesdor ha demanat a l'Ajuntament de Barcelona a una reunió aquest dilluns que l'import de les multes de trànsit pogués rebaixar-se a canvi de formació viària específica, una mesura que seria aplicable per a tots els vehicles.

Alhora, també reclama al consistori que ofereixi més informació sobre les causes dels accidents per poder trobar solucions als problemes i poder ponderar les xifres adequadament: "Ràpidament s'ha acusat les motocicletes de 125 de ser les responsables de l'increment dels accidents. És normal que tinguin més perquè són, de lluny, les més utilitzades".

"Anesdor no pot arribar a conclusions clares sense més informació sobre els accidents com vehicles implicats i tipus de conductors, entre d'altres", ha lamentat Riaño, i ha insistit en una correcta classificació dels sinistres, preguntant-se si és correcte comptabilitzar com a sinistre de moto l'atropellament d'un cotxe a una persona mentre aparcava la seva motocicleta a la vorera.

Tot i que s'ha mostrat preocupat per l'increment de la sinistralitat, Riaño ha destacat que cal observar la tendència de descens constant durant els últims anys, "sense perdre la perspectiva" per un exercici dolent.

SENSE CULPA DEL B+3

Riaño ha qualificat d'opinió precipitada apuntar com a responsable dels accidents a la falta de perícia dels conductors per haver obtingut el permís per a motos amb la convalidació del de cotxes, el B+3, i ha instat l'ajuntament a "demostrar-ho amb dades" abans d'arribar a conclusions.

A partir de dades de companyies asseguradores, Riaño ha destacat que el 43,5% dels accidents es produeix per una distracció o per no respectar un semàfor, i que al 75% dels sinistres amb motos implicades, la culpa és d'un vehicle aliè a la víctima.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés