MADRID, 20 maig (EUROPA PRESS) -
Les aerolínies de baix cost van transportar 13,4 milions de passatgers durant el primer quadrimestre, la qual cosa suposa un 4,3% més pel que fa al mateix període del 2018, segons les dades que ha presentat aquest dilluns Turespaña, organisme depenent del Ministeri d'Indústria, Comer i Turisme.
Per contra, les companyies tradicionals van traslladar 11,9 milions de passatgers fins a l'abril, un 8,1% més, del total de 25,3 milions de viatgers internacionals que van arribar per avió, un 6,1% més que un any abans.
D'aquesta manera, les companyies de baix cost van ocupar durant els quatre primers mesos de l'any un 53% del trnsit total aeri, a diferncia de les tradicionals, que van liderar el 47% dels viatgers.
A l'abril, les 'low-cost' van transportar 4,34 milions de viatgers, un 2% més que durant el mateix mes del 2018 en captar el 53,4% del trnsit aeri, mentre que les tradicionals van traslladar 3,7 milions de viatgers, un 17,4% més que l'abril del 2018, amb el 46,6% del flux total.
Entre les companyies de baix cost (CBC), Ryanair, Vueling i easyJet continuen liderant el rnquing, i concentraen entre les tres el 66,1% del volum de passatgers que genera el 'low-cost'. Un mes més, Vueling i Ryanair van tornar a mostrar a l'abril una evolució positiva, en canvi la britnica trenca amb una reducció la forta tendncia de creixement que experimentava en els mesos anteriors.
De gener a abril, el 77,7% del total del flux aeri va provenir de la Unió Europea i va experimentar un augment del 5,7%. A l'abril, entre els principals pasos emissors de passatgers internacionals van créixer a doble dígit Irlanda, Alemanya, els Estats Units i Portugal, mentre que només va mostrar un descens Sucia.
el Regne Unit, amb 4 milions de passatgers i el 30,3 del total, va liderar les arribades a baix cost a Espanya, després d'un augment del 4,9%; el va seguir Alemanya, amb el 13,8% de les arribades, fins als 1,86 milions de viatgers, un 2,8% més, i Itlia, amb el 12,2% del total, i 1,63 milions de viatgers en 'low-cost' un 4,8% més.