Foto: VUELING
MADRID, 17 Mar. (EUROPA PRESS)
Les aerolínies de baix cost van transportar 2,93 milions de passatgers els dos primers mesos de l'any, fet que suposa un augment del 12,1%.
En canvi, segons dades difoses aquest dilluns per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics, dependent del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, les companyies tradicionals van transportar més de quatre milions de viatgers fins al febrer, un 5,2% més que al mateix període del 2013, del total de 7 milions de passatgers aeris registrats els dos primers mesos, un 8% més.
Així, les companyies de baix cost van acaparar de gener a febrer un 41,9% del trànsit aeri, davant de les companyies tradicionals, que van comandar el 58,1% dels viatgers.
Per mercats, el Regne Unit i Itàlia lideren les entrades en companyies de baix cost al gener, amb un 33,1% i un 12,8% dels passatgers que van escollir aquesta via, respectivament, amb creixements del 9,9% en el cas del mercat britànic (974.281 viatgers), i del 6,5% al mercat italià (375.121 viatgers).
Alemanya, tercer emissor, va augmentar un 34,9% les arribades fins als 301.639 viatgers, l'equivalent al 10,3% del total de les entrades per aquesta via. Per darrere seu seguia França, amb el 8,3% del total i 244.778 passatgers, un 7,1% més que fa un any.