Publicat 10/09/2024 11:00

Les exportacions catalanes d'alt contingut tecnolgic baixen un 8,9% el segon trimestre

Exportacions de productes industrials de Catalunya entre el segon trimestre del 2022 i el del 2024
IDESCAT

Disminueixen les importacions de la UE (-18,1%) per creixen les de la resta del món (6%)

BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)

Les exportacions catalanes de productes d'alt contingut tecnolgic han baixat en un 8,9% interanual el segon trimestre, i el seu valor s'ha situat en els 2.836,9 milions d'euros, informa l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat) en un comunicat d'aquest dimarts.

Han liderat el segment les vendes de productes farmacutics, malgrat haver baixat en un 8,2% interanual, seguit pels productes informtics, electrnics i ptics (-6,9%) i el grup d'altres productes (-46,7%).

Les exportacions de productes de nivell mitj-alt han baixat en un 3,3% interanual, fins als 12.411,8 milions d'euros, pel descens de les vendes de materials i equips elctrics, maquinria i vehicles (-6,5%), mentre que les de químics s'han mantingut estables en el 0,1% i el segment d'altres productes han crescut en un 8%.

En canvi, les exportacions de productes de nivell tecnolgic baix han crescut en un 3,5% interanual i han superat els 6.269 milions d'euros.

Respecte a les importacions, els productes industrials d'alt contingut tecnolgic han baixat en un 6,5% intertrimestral, impulsades per la disminució de compres a la Unió Europea (-18,1%), mentre que a la resta del món han crescut (6%).