Actualizado 22/10/2019 17:53

Les estacions d'esquí confien vendre més de 2,3 milions de dies d'esquí

Esquiadores en la pista de esquí de Grandvalira
GRANDVALIRA

Ordino Arcalís s'integra "de ple" a Grandvalira

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 22 Oct. (EUROPA PRESS) -

Les estacions d'esquí alpí andorranes esperen vendre més de 2,3 milions de dies d'esquí aquesta temporada, que es tradueix en un creixement d'entre el 5% i el 7,5%, han explicat els responsables en la presentació de la campanya d'hivern que ha tingut lloc aquest dimarts.

Concretament, Grandvalira ha calculat créixer fins al 5% i superar els 1,8 milions de dies d'esquí; Ordino Arcalís preveu també un augment del 5% en la venda de forfets i arribar als 210.000 dies d'esquí.

Per la seva banda, Vallnord - Pal Arinsal es planteja "recuperar" el 7,8% que va perdre l'hivern passat: "Recuperar-lo estaria molt bé", ha manifestat el director de l'estació, Josep Marticella.

Les dades preveuen que siguin mínimes les afectacions, tant per la fallida del turoperador Thomas Cook com per la situació de Catalunya, situació a la qual "estarem atents", han indicat tant Marticella com Xabier Ajona, director d'Ordino-Arcalís, ja que per ara "no podem fer-hi res", ha conclòs el director de Grandvalira, Alfonso Torreño.

En relació amb la fallida de Thomas Cook, els tres directors han coincidit també a assenyalar que l'impacte serà molt menor, perquè el mercat britànic "cada vegada ve més individualment" i la part que arribava amb el turoperador s'ha reconduït.

NEIX GRANDVALIRA RESORTS

La principal novetat de la temporada, que començarà si les condicions meteorològiques ho permeten el proper 15 de novembre i s'allargarà fins el 3 de maig, és que Ordino Arcalís s'integra "de ple" en Grandvalira.

Així, els forfets de Grandvalira van a donar accés il·limitat a Ordino Arcalís, i d'aquesta manera van ampliar el "concepte de domini i afegir valor als productes que oferim", ha dit Torreño.

Des del punt de vista d'Ordino Arcalís, Ajona ha manifestat que els dos dominis representen "ofertes complementàries" i que l'acord els permet reforçar el seu ventall sense perdre la identitat.

Grandvalira ha fet una inversió de gairebé 15 milions d'euros, ha apuntat Torreño, i presenta diverses novetats, entre les quals destaquen la creació del sector del Peretol com a entrada a l'estació i l'habilitació de la plataforma esquiable de Soldeu com a zona de debutants, amb aparcament de 450 places sota.

A Arcalís s'ha ampliat la capacitat d'innivació i s'han renovat les màquines de neu, i s'afronta la temporada amb l'objectiu de consolidar les novetats que es van presentar l'any passat, com la telecabina de Tristaina.

El director de Vallnord - Pal Arinsal ha destacat que té una "estació de 10 mesos", que treballa per la desestacionalització i que destaca pel seu caràcter personal; aquí s'hi han invertit 3 milions d'euros en serveis i 32 canons nous, amb el quals ja s'arriba al 68% de les pistes.

Per la seva banda, el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha avançat que es diversificaran els esforços de promoció a nou països diferents, la qual cosa "és tot un rècord".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés