Actualitzat 06/09/2014 12:02

Les aerolínies assignaran els seients segons les preferències del client en el futur

Mostradores Terminal T1 del Aeropuerto de El Prat
EUROPA PRESS

Els controls de seguretat seran més ràpids amb la digitalització de les dades i els controls biològics

MADRID, 6 set. (EUROPA PRESS) -

Les companyies aèries assignaran els seients de manera intel·ligent en basar-se en les preferències i característiques del client que efectuï la reserva en el futur, segons l'estudi 'Innovació 2020. El futur dels viatges', fet per Carlson Wagonlit Travel (CWT).

Donada la major accessibilitat a les dades personals dels viatgers a la xarxa, la companyia preveu que en un futur els viatgers siguin acomodats automàticament al costat dels seus companys de feina, els seus contactes, etc., permetent fins i tot que es pugui compartir taxi.

Més enllà del servei personalitzat, el sistema també podrà donar lloc a "felices coincidències", posant en contacte els viatgers amb amics i col·legues que, probablement desconeguessin que es trobaven en la mateixa ciutat.

El transport també anirà tornant-se intel·ligent, amb un increment del trànsit de trens d'Alta Velocitat entre seus regionals, així com els viatges fora de les hores punta i la millora de la logística entre el centre de les ciutats i la perifèria.

RECOMANACIONS PERSONALITZADES.

Del costat de les agències de viatges, els sistemes de reserva integrats i els perfils de viatgers permetran a aquestes companyies adaptar els seus productes al client, "buscant oportunitats basant-se en els seus gustos", més encara tenint en compte que "els viatges de negocis se solaparan amb les vacances".

En aquesta línia, les recomanacions personalitzades s'estendran a aspectes com l'entreteniment a bord, l'oferta de restauració de l'aeroport i fins i tot consells sobre benestar i nutrició. A mesura que aquestes propostes es tornin "més generalitzades i precises", els viatgers se sentiran "més còmodes" per compartir informació amb els agents en veure els resultats.

La personalització també permetrà dirigir informació concentrada a determinats individus en cada etapa del seu viatge evitant-li possibles embussos o alertant-lo sobre canvis a la porta d'embarcament.

ESCÀNERS DE RETINA EN COMPTES DE PASSAPORTS.

A l'hora de volar l'estudi preveu que la identificació biomètrica i la biotecnologia es converteixin en quelcom comú i l'autenticació biològica, mitjançant escàners de retina, d'empremtes dactilars o de venes de les mans, substituirà les fotos dels passaports i documents d'identitat.

Això, unit als avenços en la monitorització i les bases de dades universals de viatgers, permetran expandir els sistemes de Passada Ràpida. A això contribuirà també l'eliminació de visats i la digitalització de passaports, permetent un pas més ràpid pels controls de seguretat.

A més dels passaports, les formes de pagament també passaran ser digitals a través d''smartphones' i dispositius d'alta tecnologia que es convertiran en moneders intel·ligents, substituint els diners en efectiu o les targetes de crèdit. Les compres es registraran i classificaran automàticament, el que facilitarà als viatgers, sobretot aquells de negocis, editar els informes de despeses dels seus viatges.

En el cas que es produeixi algun inconvenient en el vol, com cancel·lació o retard, la connexió de sistemes i algoritmes intel·ligents possibilitarà que els agents de viatges puguin organitzar alternatives "sense que el viatger se n'assabenti".





www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés