Publicat 25/10/2020 12:10

Les activitats a Catalunya s'hauran d'acabar una hora abans del toc de queda

El dispositiu de control "incorporar elements sancionadors" més estrictes des de la segona nit

El sotsdirector de Protecció Civil de la Generalitat, Sergio Delgado, en una entrevista aquest diumenge en el '3/24'.
3/24

BARCELONA, 25 oct. (EUROPA PRESS) -

El sotsdirector de Protecció Civil de la Generalitat, Sergio Delgado, ha explicat aquest diumenge que les activitats culturals, esportives i comercials s'hauran d'acabar una hora abans de l'inici del toc de queda per la Covid-19 per permetre tornar a casa.

En una entrevista al canal 3/24 que ha recollit Europa Press, Delgado ha assegurat que "hi haur un avan en totes aquestes activitats per necessitat de compatibilitat amb el desplaament i la tornada del públic assistent", un cop es publiqui la mesura després del decret de l'estat d'alarma que el Govern central aprovar aquest diumenge en Consell de Ministeris.

"Així garantim que a aquesta hora tothom pugui tornar a casa seva", i ha afirmat que aquest límit horari dependr de l'hora en qu comenci el confinament nocturn --cosa que es decidir en la reunió del Procicat d'aquesta tarda--.

Encara no s'ha acordat l'hora d'inici del toc de queda "perqu hi ha un seguit d'activitats afectades que cal acabar d'ajustar" perqu puguin es continuar fent, i que són principalment culturals i esportives.

Ha informat a partir de les 22.00 o les 23.00 hores, i que est previst que s'apliqui des d'aquest diumenge a la nit: "A partir d'aquesta hora, tothom haur d'estar a casa seva excepte aquelles persones que tinguin una activitat permesa".

MULTES

Ha indicat que aquesta primera nit, el dispositiu de control del toc de queda "ser molt més informatiu, i a partir de dem incorporar elements sancionadors d'una manera més estricta".

Quant a la possibilitat de passejar el gos, ha dit que com a norma general no es permetr, perqu el confinament només estar actiu durant la nit --a diferncia del confinament total del mar i l'abril--, per que es contemplaran excepcions per a aquelles persones amb "causes de fora major".

Per justificar qualsevol sortida nocturna, les persones hauran d'emplenar i portar un certificat de declaració autorresponsable, com ja es va fer durant la primera onada.

Contingut patrocinat