BARCELONA 28 febr. (EUROPA PRESS) -
LEO Pharma va tancar el 2018 amb uns ingressos de 47,9 milions a Espanya, un 8% més que l'any anterior, quan va registrar 44,5 milions, segons ha informat aquest dijous en un comunicat.
La companyia, especialitzada en dermatologia mdica, ha donat a conixer els seus resultats globals anuals i ha destacat que el benefici operatiu ha crescut un 8% a Espanya el 2018, passant dels 30,4 milions del 2017 als 32,7 milions el 2018.
Una de les principals novetats de l'empresa durant el 2018 a Espanya ha estat la creació d'una nova unitat de negoci dedicada a la Bio-Dermatologia amb motiu del llanament de Kyntheum (brodalumab), primer tractament biolgic per a la psoriasi en plaques de moderada a greu en adults.
A nivell global, LEO Pharma va acabar l'any amb uns ingressos de 1.395 milions d'euros, xifra molt similar a la de l'any anterior, i ha considerat que són uns resultats molt satisfactoris, que contribuiran a mantenir l'estratgia prevista fins al 2025.
Per la seva banda, el benefici operatiu el 2018 s'ha disparat en un 88% i se situa en els 215 milions d'euros enfront dels 114 milions de l'any anterior.
Aquest increment es deu principalment a la decisió de la companyia de vendre a Karo Pharma AB la cartera no estratgica de dermatologia; amb aquesta venda ha obtingut 209 milions d'euros, que s'inclouen com un altre ingrés operatiu.
A més, la companyia ha adquirit la unitat de productes dermatolgics de Bayer per ascendir en mercats específics d'Europa, sia i Amrica Llatina.
L'rea dermatolgica de Bayer als Estats Units es va integrar a LEO Pharma el passat mes de setembre, amb un impacte de 16,6 milions en vendes el 2018; la integració de les unitats de la resta del món d'entre elles Espanya, es completar el juliol del 2019.
La CEO i presidenta de LEO Pharma, Gitte P. Aabo, ha destacat que el 2018 "ha estat un any intens" i s'ha treballat per posicionar-se com el líder en dermatologia mdica.