BARCELONA, 27 abr. (EUROPA PRESS) -
L'empresa de software Unit4 ha iniciat una campanya de captació de 'partners' per incorporar en dos anys 200 socis comercials per al mercat d'Espanya i Portugal, davant de la vintena actual, amb l'objectiu de multiplicar vendes i cobertura territorial.
En una entrevista d'Europa Press, el conseller delegat d'Unit4 Ibèrica, Juan Antonio Fernández, ha explicat que la companyia té actualment oficines pròpies a Barcelona, Madrid, València, Bilbao, Saragossa, Granada i Lisboa, i amb els nous socis preveu tenir presència a totes les províncies.
Alhora, pretén que captin en cinc anys el 80% de les vendes del grup a la regió, respecte del 5% actual, amb un producte que cada vegada menys es basa en llicències i més en serveis en el núvol.
"Ampliar la xarxa de 'partners' era una idea que teníem des de fa temps, però es va aturar per la crisi, tot i que ara ja és el moment perquè està començant la recuperació", ha assenyalat Fernández.
Unit4 està especialitzada en software de gestió empresarial, tot i que també ofereix solucions per a altres àmbits, com educació, salut i finances.
Els seus productes no requereixen grans coneixements tècnics, de manera que una pime pot utilitzar-los i personalitzar-los sense necessitat d'un equip de programadors, i també incorporen eines analítiques, a més de transaccionals.
En sofware de gestió empresarial, Unit4 té una quota de mercat del 7% a Espanya i està situada entre les cinc primeres empreses del sector, segons dades facilitades per la companyia.
Té dos centres d'investigació a Espanya --a Barberà del Vallès (antic Centre de Càlcul de Sabadell) i a Granada-- que realitzen projectes per a tot el grup multinacional, i la divisió Ibèrica també s'encarrega de l'Amèrica Llatina, on l'any passat va duplicar els 'partners' fins a 40 i on hi té tres oficines comercials a Mèxic, Colomia i Xile.
El grup, amb seu a Amsterdam, va facturar gairebé 480 milions d'euros el 2013 i va obtenir un Ebitda de 90 milions; el pes d'Unit4 Ibèrica és del 12% del total de la multinacional.