BARCELONA 15 ago. (EUROPA PRESS) -
L'empresa catalana Intech3D, en collaboració amb el grup d'investigació GREiA de la Universitat de Lleida (UdL), ha creat un programari que multiplica per quatre la velocitat de les impressores 3D en xarxa.
Es tracta d'un programa que permet gestionar la producció dels parcs d'impressores 3D a temps real, cosa que automatitza i optimitza el seu funcionament per augmentar la velocitat i reduir els errors, ha informat el Govern aquest diumenge en un comunicat.
El projecte ha comptat amb una ajuda econmica de 27.000 euros en el marc del programa Innotec d'Acció, l'Agncia per a la Competitivitat de l'Empresa de la Conselleria d'Empresa i Treball de la Generalitat.
Segons el CEO d'Intech3D, Joan Folguera, "aquest sistema permet estalviar temps perqu automatitza tot el procés d'impressió des de la creació del projecte fins a la fabricació de la pea concreta".
Així, l'usuari es pot connectar a cada impressora del sistema de l'empresa "sense haver d'utilitzar targetes SD o un llapis de memria per transferir l'arxiu dissenyat a la impressora".