BARCELONA, 29 jul. (EUROPA PRESS) -
L'Autoritat Catalana de la Competència (Acco) ha demanat un canvi de gestió dels aeroports de l'Estat cap a una gestió individualitzada, o com a mínim més descentralitzada i que suposi la separació de la gestió dels aeroports de Barcelona-El Prat i d'Adolfo Suárez Madrid-Barajas.
Així es pronuncia l'organisme en un document titulat 'Observacions sobre el model de gestió dels aeroports i la privatització parcial d'Aena Aeroports: una (nova) oportunitat perduda?', consultat per Europa Press.
L'Acco proposa que cada aeroport pugui prendre les seves decisions pel que fa a inversions i dur a terme una política comercial pròpia, una opció que permetria als aeroports estatals especialitzar-se i competir entre ells i amb la resta d'aeroports internacionals, guanyant eficiència.
Defensa que, malgrat que la venda dels aeroports d'Aena individualment o en lots que comportaria un model més descentralitzat pogués suposar un ingrés immediat menor per al Govern espanyol, aquestes possibles pèrdues a curt termini serien "més que compensades" amb els guanys d'eficiència derivades de la competència entre els aeroports a mig i llarg termini.
Ha afegit que el problema del model existent a Espanya és que no ofereix els incentius adequats als gestors aeroportuaris per reduir costos o generar ingressos, ja que els ingressos que obtenen aquestes infraestructures de les taxes i del segment no aeronàutic --lloguer de vehicles, botigues i restauració-- van a una caixa única, mentre que el dèficit generat per un aeroport en concret es compensa a través de subsidis encreuats que impliquen aquest sistema de caixa única.