Publicat 01/10/2021 12:22CET

L'automòbil demana seguretat jurídica per impulsar el vehicle electrificat

Manuel Burdiel, Carlos Bermúdez, Begoña Cristeto, José Martín Castro i Arancha García durant la taula rodona
EUROPA PRESS

Coincideixen que "la música del Perte sona molt bé, però falta veure la lletra" del document

BARCELONA, 1 oct. (EUROPA PRESS) -

Representants dels diferents actors del sector automobilístic han demanat seguretat jurídica per impulsar el desplegament dels vehicles elèctrics, especialment en el que es refereix a punts de recàrrega.

Ho han dit aquest divendres en una taula rodona organitzada per l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) en el saló Automobile, que se celebra al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

Hi han participat el gerent de desenvolupament de negoci de mobilitat elèctrica de Repsol, Carlos Bermúdez; la soci responsable d'Automoció, Indústria i Química de KPMG a Espanya, Begoña Cristeto; el director de vendes de Nissan Iberia, Manuel Burdiel; el president d'AER, José Martín Castro, i la directora d'Indústria i Medi Ambient d'Anfac, Arancha García.

Per això, Cristeto ha demanat seguretat jurídica i que la llei sigui igual a totes les comunitats autònomes "i si pot ser a tota la Unió Europea, millor", ha afegit.

Martín Castro ha lamentat que els consumidors no tenen prou confiança per un problema d'"excés de notícies i de regulació", que, textualment, ha alterat el paradigma mental del consumidor, que ha passat a comportar-se com un inversor.

PUNTS DE CÀRREGA

La quantitat i tipus de punts de recàrrega elèctrica és el punt clau perquè el vehicle elèctric es pugui assentar en el mercat.

Martín Castro ha assenyalat que el sector "no ha arribat al ciutadà tipus que no té una solució de càrrega a casa" i que no se li ha donat una solució en la qual el cotxe elèctric no provoqui una reducció de la seva mobilitat.

Bermúdez, de la seva banda, ha apuntat que els punts de recàrrega "han d'estar situats en emplaçaments estratègics i adequats a la recarrega", és a dir, que no hi hagi punts de recàrrega lents en una estació de servei o ràpids en un habitatge.

Per García, el gran repte dels fabricants de vehicles és "canviar la mentalitat dels consumidors", cosa que necessita oferta comercial, prestacions adequades i que sigui accessible per a tothom.

PERTE

Els diferents actors han coincidit a assenyalar que "la música del Perte sona molt bé, però cal veure la lletra" concreta del document.

Cristeto ha explicat que cal definir tota la cadena de valor del vehicle elèctric, perquè s'ha passat d'un model lineal a un model "amb moltes cadenes de valor" que també inclou empreses elèctriques, de dades o de gestió de flotes, entre d'altres.

De la seva banda, Burdiel ha assenyalat que el Perte ha d'eliminar dues grans barreres per al vehicle elèctric: la decisió de compra i la infraestructura de càrrega.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés