Coincideixen que "la música del Perte sona molt bé, per falta veure la lletra" del document
BARCELONA, 1 oct. (EUROPA PRESS) -
Representants dels diferents actors del sector automobilístic han demanat seguretat jurídica per impulsar el desplegament dels vehicles elctrics, especialment en el que es refereix a punts de recrrega.
Ho han dit aquest divendres en una taula rodona organitzada per l'Associació Espanyola de Fabricants d'Autombils i Camions (Anfac) en el saló Automobile, que se celebra al recinte Montjuc de Fira de Barcelona.
Hi han participat el gerent de desenvolupament de negoci de mobilitat elctrica de Repsol, Carlos Bermúdez; la soci responsable d'Automoció, Indústria i Química de KPMG a Espanya, Begoña Cristeto; el director de vendes de Nissan Iberia, Manuel Burdiel; el president d'AER, José Martín Castro, i la directora d'Indústria i Medi Ambient d'Anfac, Arancha García.
Per aix, Cristeto ha demanat seguretat jurídica i que la llei sigui igual a totes les comunitats autnomes "i si pot ser a tota la Unió Europea, millor", ha afegit.
Martín Castro ha lamentat que els consumidors no tenen prou confiana per un problema d'"excés de notícies i de regulació", que, textualment, ha alterat el paradigma mental del consumidor, que ha passat a comportar-se com un inversor.
PUNTS DE CRREGA
La quantitat i tipus de punts de recrrega elctrica és el punt clau perqu el vehicle elctric es pugui assentar en el mercat.
Martín Castro ha assenyalat que el sector "no ha arribat al ciutad tipus que no té una solució de crrega a casa" i que no se li ha donat una solució en la qual el cotxe elctric no provoqui una reducció de la seva mobilitat.
Bermúdez, de la seva banda, ha apuntat que els punts de recrrega "han d'estar situats en emplaaments estratgics i adequats a la recarrega", és a dir, que no hi hagi punts de recrrega lents en una estació de servei o rpids en un habitatge.
Per García, el gran repte dels fabricants de vehicles és "canviar la mentalitat dels consumidors", cosa que necessita oferta comercial, prestacions adequades i que sigui accessible per a tothom.
PERTE
Els diferents actors han coincidit a assenyalar que "la música del Perte sona molt bé, per cal veure la lletra" concreta del document.
Cristeto ha explicat que cal definir tota la cadena de valor del vehicle elctric, perqu s'ha passat d'un model lineal a un model "amb moltes cadenes de valor" que també inclou empreses elctriques, de dades o de gestió de flotes, entre d'altres.
De la seva banda, Burdiel ha assenyalat que el Perte ha d'eliminar dues grans barreres per al vehicle elctric: la decisió de compra i la infraestructura de crrega.