MADRID 24 maig (EUROPA PRESS) -
La Secció Segona penal de l'Audiència Nacional ha citat demà divendres i dilluns que ve 28 de maig als 29 condemnats en la sentència de la primera època de la trama Gürtel (1999-2005) perquè hi acudeixin a recollir en mà el CD amb la còpia de la sentència de 1.700 folis que els ha estat notificada aquest dijous als seus advocats.
En una diligència dictada per la lletrada de l'administració de justícia del tribunal, a la qual ha tingut accés Europa Press, s'especifica que tots ells podran acudir entre les 11.00 i les 14.00 hores de les dues dates assenyalada.
Per al cas dels condemnats ja a la presó, entre els quals es troba el 'capitost' Francisco Correa, es lliuren els corresponents despatxos a la presó de Valdemoro (Madrid) on compleixen condemna per una altra de les peces d'aquesta trama de corrupció. A més de Correa, es troba a la presó la seva mà dreta i excàrrec del PP a Galícia Pablo Crespo.
L'Audiència Nacional ha condemnat Correa, a 51 i 11 mesos anys de presó, a l'extresorer del PP Luis Bárcenas a 33 anys i 4 mesos a més de 44 milions d'euros de multa i al PP a pagar una multa de 245.000 euros com a partícip a títol lucratiu per la seva implicació en els primers anys d'activitats de la trama.
La sentència de la Secció Segona de la Sala penal que s'ha donat a conèixer aquest dijous i consta de 1.700 folis imposa una multa de 27.857 euros a l'exministra de Sanitat i exdona de Sepúlveda, Ana Mato --a la qual també responsabilitzen com a partícip a títol lucratiu-- per beneficiar-se de regals (estola i encharpe), viatges i l'organització d'esdeveniments familiars com a aniversaris i comunions dels seus fills per parate de les empreses de Francisco Correa.
Es va jutjar l'entramat societari utilitzat per Correa per aconseguir adjudicacions irregulars de contractes públics de connivència amb responsables del PP en les comunitats de Madrid i Castella i Lleó, l'ajuntament de la capital i dels municipis madrilenys de Majadahonda i Pozuelo de Alarcón i en la localitat malaguenya d'Estepona. Segons la Fiscalia Anticorrupció, amb aquesta operativa es van ocultar al fisc més de 40 milions d'euros.