Publicat 12/12/2014 15:57

L'ATM aprova la rebaixa de la T-10 en totes les zones i la congelació de la resta de títols

El conseller Santi Vila y el teniente de alcalde Joaquim Forn
EUROPA PRESS

Barcelona i l'AMB assumeixen la rebaixa, que també afecta la T-Trimestre bonificada i la T-70/90 especial

BARCELONA, 12 des. (EUROPA PRESS) -

El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat aquest divendres la rebaixa de la targeta de transport públic més utilitzada, la T-10, per primera vegada en totes les zones tarifàries, i la congelació de la resta de títols per al 2015.

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ho ha confirmat en roda de premsa després del consell d'administració juntament al primer tinent d'alcalde de Barcelona, Joaquim Forn, després que ho anunciés el PSC de la capital catalana després d'acordar-ho amb el Govern municipal de Xavier Trias a canvi d'abstenir-se en els Pressupostos de la ciutat.

La T-10 d'una zona costarà 9,95 euros respecte dels 10,30 actuals; la de dues zones, valdrà 19,6 euros (ara costa 20,3); la de tres zones, 26,75 euros (respecte dels 27,7 euros actuals); la de quatre zones, 34,45 euros (35,65 euros); la de cinc, 39,55 euros (40,95 euros) i la de sis, 42,05 euros (43,55 euros).

La T-Trimestre bonificada per a aturats costarà 29,85 euros --equival al preu de tres targetes T-10--, i la T-70/90 de família nombrosa general i especial també tindran un descompte del 3,4% respecte al preu actual, passant a costar 55,7 euros i 34,8, respectivament.

El preu de la resta d'abonaments (T-Mes, T-Jove, T-50/30, T-70/30, T-Trimestre i T-Dia) queda congelat, i previsiblement també ho faran els títols propis de Rodalies de Catalunya i Regionals, que encara no han aprovat les tarifes per al 2015.

El consistori barceloní i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) assumeixen la rebaixa amb una aportació de 20 milions d'euros --16 dels quals, de l'Ajuntament--, i el conseller ha agraït "moltíssim el seu compromís".

Forn ha ressaltat que es tracta d'un "acord important amb el PSC, que permet no només la rebaixa de la T-10 a la primera corona, sinó també a la resta".

Les tarifes també afecten les comarques del Ripollès (Girona) i el Berguedà (Barcelona), que a partir de gener formaran part del sistema tarifari integrat de l'ATM; es crearan dos títols de deu viatges per als desplaçaments entre el Berguedà i Barcelona; entre el Ripollès i Barcelona (totes dues de set zones i 52 euros), i entre el Berguedà i Bages (de quatre zones i 34,45 euros).

AUGMENT DE LA DEMANDA

Després de preguntar-li pels periodistes, Vila ha assegurat que ara és possible rebaixar i congelar les tarifes a causa de l'acord de finançament del transport i públic i perquè ha augmentat la demanda, mentre que en anteriors exercicis havia disminuït.

Ha assegurat que l'augment dels usuaris del transport públic "ajuda la sostenibilitat i la viabilitat"; fins al novembre, la quantitat de viatges en l'ATM ha crescut un 1,5% fins a arribar als 840 milions, al voltant de 12 milions més que en el mateix exercici de l'any anterior.

Creixen els usuaris de tots els operadors excepte en Rodalies i en autobusos urbans de la segona corona metropolitana, mentre que els del metro augmenten un 1,3%; els de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) pugen un 1,9%; els del Tram, un 2,9%; els autobusos de TMB, un 0,6%; els de l'AMB, un 6,8%, i els de la Generalitat, un 1,9%.

Per tipus de títol, els que més creixen són la T-Jove (augmenta un 29%), la T-Trimestre (un 28%), els abonaments per a famílies nombroses i monoparentals (21%), la T-Mes (15%) i la T-Trimestre bonificada per a aturats (11%).

Vila ha assenyalat que els membres del consell han volgut aprofitar la millora de la situació econòmica i l'augment d'usuaris per fomentar l'ús del transport públic i per "fidelitzar" els usuaris.

Ha apostat per avançar cap a una bonificació més gran dels abonaments mensuals, i ha assegurat que treballaran per incrementar l'ús del transport públic a tot Catalunya, també amb la futura T-Movilitat, que s'implantarà a partir del 2016.

MÉS BARAT D'EUROPA

El conseller ha assegurat que els estudis indiquen que el transport públic de l'àrea metropolitana és el "sistema més barat d'Europa no només en termes absoluts, sinó també relatius" en funció del nivell de vida de les diferents ciutats.

Després d'analitzar vuit sistemes metropolitans europeus, ha assegurat que els més econòmics i socials són els de Barcelona i París, i ha ressaltat que "cap capital europea té un títol de T-10 més competitiu".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés