Actualitzat 20/10/2015 14:21

L'associació Apdef presenta querella penal contra VW

BARCELONA, 20 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Associació de Perjudicats d'Entitats Financeres (Apdef) ha presentat davant de l'Audiència Nacional una querella criminal contra el Grup Volkswagen i Seat i 24 dels seus màxims directius, fet que combinarà amb la presentació de demandes civils individuals dels afectats pel frau dels motors trucats del consorci alemany.

En roda de premsa aquest dimarts, el president d'Apdef, Francesc Garcia Rafanell, ha explicat que l'associació ha volgut expandir les seves accions més enllà de les reclamacions a entitats bancàries, i ha avançat que també preveu oferir els seus serveis en altres països europeus com Alemanya i Itàlia.

La querella de l'Apdef, presentada divendres, se suma a les presentades per Manos Limpias i l'Associació Internacional Antifrau per a la Defensa d'Afectats per Motors Volkswagen, després de les quals la Fiscalia de l'Audiència Nacional ha sol·licitat al jutge que investigui el cas de la manipulació de les emissions dels motors de Volkswagen.

Als directius del grup se'ls atribueix un delicte de publicitat fraudulenta, un altre contra el medi ambient i un tercer d'estafa, i a través d'Apdef els particulars afectats que vulguin reclamar a Volkswagen ho poden fer sumant-se a la querella criminal i a la civil reclamant l'import que els suposa el frau.

Garcia Rafanell ha assenyalat que l'associació pretén també representar els accionistes del grup alemany que vulguin reclamar la compensació per la pèrdua de valor de les accions, el que ha explicat que només es pot fer a Alemanya --la Justícia d'aquest país preveu compensacions per la pèrdua de valor dels títols a l'últim any--, pel que han contractat a un advocat de Hannover.

Per informar clients i accionistes afectats, l'Apdef farà dues sessions informatives la setmana que ve, a Palma de Mallorca i a Barcelona.

NUL·LITAT O DANYS I PERJUDICIS

El director jurídic de l'associació, Sebastià Auger, ha argumentat que les demandes individuals de consumidors que vulguin reclamar es basaran en el fet que "se'ls van vendre cotxes que mai haurien comprat si haguessin sabut la veritat".

L'associació està estudiant si és millor que les demandes individuals reclamin danys i perjudicis --cost de la reparació, de la modificació de prestacions del cotxe i depreciació del valor del vehicle-- o la nul·litat del contracte de compra del vehicle, el que suposaria tornar l'import pagat --restant el valor corresponent als anys d'ús--.

Garcia Rafanell ha assenyalat que la reclamació per danys i perjudicis podria suposar una indemnització d'entre 7.000 i 10.000 euros per client i la de nul·litat d'entre 20.000 i 25.000, tot i que dependrà del model.

MESURES CAUTELARS

Auger ha afegit que una de les possibles solucions com a mesura cautelar fins que no es repari el problema podria ser demanar la suspensió del pagament de les quotes de finançament per la compra del cotxe.

"No és un escenari desgavellat", ha assegurat Auger, que ha afirmat que Volkswagen hauria de donar un pas endavant per resoldre el problema com més aviat millor.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés