LLEIDA, 17 març (EUROPA PRESS) -
La 33a Assemblea General de la Confavc s'ha reunit aquest dissabte a Lleida i ha tingut com un dels eixos principals la crítica a la retallada de les pensions i a les polítiques del PP, ha informat l'entitat en un comunicat.
L'economista i activista de Marea Pensionista, Ramon Franquesa, ha advertit que "les pensions públiques estan sent atacades no solament a Catalunya sinó a tot el món" amb l'argument que les persones viuen cada dia més.
Franquesa ha defensat que hi ha suficients recursos però que el problema és on es destinen, i ha afegit que les grans empreses "volen deixar de pagar 1 de cada 3 euros que van a les arques de la Seguretat Social".
L'advocat del Col·lectiu Ronda Miguel Arenas ha criticat que "les pensions de quatre milions de persones de menys de 800 euros són inacceptables" i ha detallat els mecanismes pels quals les dones tenen pensions de jubilació inferiors a les dels homes, de menys de 450 euros.
El president de la Confavc, Jordi Giró, ha qualificat d'imperdonable que hi hagi persones a la presó "per les seves idees", ha afirmat que Catalunya necessita la formació del Govern i ha criticat l'aplicació de l'article 155.
Ha repassat les actuacions prioritàries del Pla de Treball de l'entitat en matèria de defensa de drets socials i de la dignitat de les persones, migracions, urbanisme i mobilitat --com la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal de Barcelona o l'estat de Rodalies de Renfe--, medi ambient, economia social i solidària --amb la constitució d'una cooperativa de lloguer assequible--.
El Pla de Treball també inclou l'expansió territorial del projecte 'A-porta', un programa social basat en l'assessorament porta a porta entre veïns actualment desplegat en tres barris catalans, i el projecte 'Aula Actual', que dóna recursos a sectors vulnerables com a aturats, adolescents i persones d'edat avançada.
El president de la Fav Sabadell, Manuel Navas, ha anunciat que la seva ciutat acollirà la propera Assemblea General de 2019 coincidint amb els 50 anys del moviment veïnal.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha obert la reunió considerant que el moviment veïnal viu un bon moment perquè ha estat capaç de posar conceptes com "participació i transparència" al centre de la gobernanza municipal.