Actualizado 19/03/2021 13:43

L'andorrà Vall Banc tanca el 2020 amb un benefici recurrent d'1,7 milions d'euros

Archivo - La seu central de Vall Banc, a l'avinguda Carlemany d'Escaldes-Engordany (Arxiu)
EUROPA PRESS - Archivo

Digitalització, creixement i internacionalització, eixos clau de l'estratègia de negoci

ESCALDES-ENGORDANY (ANDORRA), 19 mar? (EUROPA PRESS) -

L'entitat bancària andorrana Vall Banc, especialitzada en 'wealth management' (gestió de patrimonis), ha tancat el 2020 amb un resultat recurrent positiu d'1,7 milions d'euros.

Ho ha explicat el banc andorrà en un comunicat aquest divendres, en el qual informa que dins el pla de negoci manté la previsió de doblar els beneficis els propers tres anys, malgrat el resultat comptable negatiu de 16 milions per haver decidit amortitzar de manera anticipada l'antiga plataforma tecnològica.

Vall Banc conclou l'exercici 2020 amb una solvència del 22,1%, superior a la del 2019, i una ràtio de liquiditat del 306%, xifres que es troben per sobre de la mitjana del sector financer andorrà, espanyol i europeu, detalla el comunicat; les dades són provisionals i estan pendents de l'aprovació de la Junta General.

El conseller director general de Vall Banc, José Luis Dorado, ha assegurat que el banc continua amb "uns indicadors de fortalesa financera molt alts" que donen garanties per afrontar els reptes del futur amb èxit, malgrat la situació econòmica de la covid-19.

"A més, l'amortització anticipada de l'antiga plataforma tecnològica del banc ens permet escometre la transformació digital necessària per estar a l'avantguarda dels serveis bancaris a Andorra; i afrontar els reptes que recull el nostre pla de negoci dels propers tres anys, en què preveiem obtenir 4 milions d'euros de guanys, el doble dels resultats anuals dels dos darrers exercicis", ha afegit.

De la seva banda, el president del Consell d'Administració, Richard Carrión, ha afirmat que "JC Flowers continua apostant pel futur de Vall Banc i d'Andorra", i que aquests resultats estan en línia amb els plans que han traçat per al banc.

EIXOS CLAU DE L'ESTRATÈGIA DE NEGOCI

Digitalització, creixement i internacionalització són els tres eixos clau de l'estratègia de negoci de Vall Banc, ha explicat l'entitat.

Segons el director general de Negoci de Vall Banc, Sergi Martín, "2021 marcarà un abans i un després en la història de l'entitat, gràcies a una profunda digitalització del banc, que afavorirà el creixement en nombre de clients i a l'expansió cap a altres geografies, que ja ha fet el primer pas amb la recent adquisició d'Argenta Patrimonios, el passat mes de gener".

L'entitat s'ha marcat l'objectiu de "ser capdavantera" i està immersa en un procés transversal de transformació digital que posarà en funcionament aquesta primavera i que vol convertir Vall Banc en un líder tecnològic en el sector.

"La incorporació de la nova plataforma bancària i la nova banca digital ens permetran oferir serveis diferencials de primer ordre, alhora que millorem l'eficiència interna; amb això, esperem incrementar notablement el nombre de clients i el volum de negoci amb Vall Banc", manifesta el director general de Negoci.

L'entitat bancària "ja està posicionada com l'única empresa al Principat que utilitza l'eina més avançada de gestió d'inversions i anàlisi de riscos: Aladdin Wealth, que ha desenvolupat BlackRock, la gestora més important d'inversions del món", afirma Vall Banc.

Aquesta tecnologia permet dissenyar i optimitzar carteres d'actius financers totalment adaptades a les necessitats i preferències de cada client.

Dins els reptes del 2021, Vall Banc també manté l'aposta decidida per l'especialització i es vol consolidar com un referent en la gestió integral de patrimonis a Andorra.

Amb un servei "àgil i innovador" que vol respondre a les necessitats patrimonials dels seus clients, Vall Banc planteja una proposta diferencial; al seu torn, incorporar els criteris de sostenibilitat en tots els àmbits de l'empresa també és un dels objectius clau que afrontarà aquest 2021.

RESPONSABILITAT SOCIAL

El balanç del 2020 també posa en valor el compromís social de Vall Banc, amb col·laboracions en projectes i activitats de salut, esport, educació i cultura que contribueixen a millorar la societat i reactivar l'economia.

"Hem cooperat un any més amb l'Associació Andorrana Contra el Càncer (Assandca), el programa d'intercanvi MISTI amb el Massachusetts Institute of Technology i l'Escola de Formació de Rugbi, entre altres entitats que fan una tasca molt important en la nostra societat", afirma Dorado.

TELETREBALL I PRESENCIALITAT

Sobre el 2020, any que ha estat marcat per la covid-19, l'entitat bancària també destaca l'adaptació a les circumstàncies mantenint el focus en el client, aportant-li "atenció constant i un servei de qualitat".

"A Vall Banc, hem apostat per una combinació entre el teletreball i la presencialitat per garantir el servei al client, mesura que ha estat efectiva gràcies a l'esforç de tot l'equip", assegura el conseller director general de Vall Banc.

Vall Banc S.A. és una entitat andorrana que es va fundar el juliol del 2015 "compromesa amb els principis ferms de servei al client, independència i transparència", ha destacat el banc.

L'entitat ofereix solucions integrals d'inversió a mesura a través del servei Wealth Management com també productes, serveis i eines digitals que faciliten l'activitat bancària habitual del client.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés