Publicat 07/03/2018 12:38

L'ANC insta a manifestar-se aquest diumenge per exigir ja un Govern que faci la República

Agustí Alcoberro, Francesc Cara (ANC)
EUROPA PRESS

La impulsen sense el suport d'Òmnium ni l'AMI i busquen pressionar JxCat, ERC i la CUP

BARCELONA, 7 març (EUROPA PRESS) -

L'ANC ha convocat per a aquest diumenge a les 17 hores a Barcelona una manifestació que exigeixi als partits independentistes que no es demorin més a formar Govern i que aquest serveixi per "avançar de manera clara cap a la República" a la qual es van comprometre.

Ho ha explicat en roda de premsa el vicepresident de l'entitat, Agustí Alcoberro, que ha recordat que es compleixen "dos mesos i mig" des de les eleccions catalanes del 21 de desembre, i encara no hi ha un acord per formar Govern i començar la legislatura.

L'ANC ha convocat a la ciutadania a concentrar-se entre la plaça on se situa el monument de Colón i la porta del Parc de la Ciutadella, ocupant el tram d'un quilòmetre i mig que va d'un punt a l'altre a través del passeig Colom, el passeig Isabel II i l'avinguda Marquès d'Argentera.

En aquesta ocasió l'ANC no fixa la mirada contra l'Estat, sinó contra els partits independentistes que encara no s'han posat d'acord, i Alcoberro ha dit que "el deure" de l'entitat és mobilitzar la societat civil que va donar els seus vots a favor de la independència.

Ha recordat que existeix una "majoria parlamentària" a favor de la República, els 70 diputats que sumen JxCat, ERC i la CUP, per la qual cosa ha conclòs que no s'entendria que no complissin amb el principal compromís que els tres partits van portar al seu programa el 21-D.

El responsable de mobilitzacions de l'entitat, Francesc Cara, ha reivindicat el compromís de l'ANC amb la independència i ha resumit així l'objectiu de la concentració: "Volem que es posin a construir la República que ens van prometre".

Alcoberro també ha criticat "les interferències de la justícia i la policia" contra líders sobiranistes, recordant que això ha generat que hi hagi presos i membres del Govern destituït residint a Brussel·les, a més de desenes de persones amb processos judicials oberts.

"HEROIS ANÒNIMS"

En un dels punt de la marxa, a Pla de Palau, se situarà un escenari en el qual intervindran "herois anònims" del procés sobiranista, és a dir, persones de la societat civil que han defensat el referèndum i la independència i han tingut conseqüències judicials per això.

"Pallassos, empresaris, mecànics...", ha dit Alcoberro, que no ha precisat els noms argumentant que el cartell d'intervencions no està tancat per complet.

SENSE ÒMNIUM NI L'AMI

En aquesta nova mobilització de l'ANC destaca que la impulsen en solitari, sense la col·laboració que en el passat havien tingut d'altres entitats com a Òmnium Cultural i l'Associació de Municipis per la Independència (AMI), i sense la col·laboració dels partits.

Alcoberro ha negat que les relacions de l'ANC amb les altres entitats passin per un mal moment, i ha argumentat que simplement de vegades hi ha més concordança en els postulats, i altres no: "Hi ha una relació de col·laboració màxima, però no sempre fem el mateix diagnòstic".

L'ANC ha explicat que ha convidat a la marxa a polítics independentistes, però que no pot afirmar que acudeixin perquè les invitacions s'han enviat aquest dimecres i encara no ha passat un temps prudent per rebre confirmació.

Contingut patrocinat