BARCELONA, 24 oct. (EUROPA PRESS) -
El Secretariat Nacional de l'ANC ha decidit no cobrar ara com ara la quota trimestral als seus socis davant un moment polític que veuen excepcional i davant els "rumors" que l'Estat pretén bloquejar els comptes de l'entitat sobiranista.
Així ho ha explicat l'entitat als seus socis en una comunicació interna recollida per Europa Press, on critica que l'Estat tingui "la mania" que l'entitat rep subvencions públiques de la Generalitat, quan asseguren que no és veritat perquè ho prohibeixen els estatuts de l'ANC.
L'entitat que presideix Jordi Sànchez, empresonat la setmana passada, precisa que no renuncia a cobrar la quota, sinó que ho farà quan tingui clar que no tindrà problemes amb els seus comptes i pugui disposar dels seus diners "amb la seguretat que s'espera d'un Estat de Dret".
Segons precisa l'ANC, té 83.919 socis, dels quals paguen els 39.851 socis de ple dret; i els 44.068 restants són col·laboradors i simpatitzants, que paguen "quan volen", com, per exemple, quan s'impulsen campanyes sobiranistes.
L'ANC també ha explicat que l'entitat s'estructura en 596 assemblees territorials, en 64 assemblees sectorials i en 38 assemblees en l'exterior.