Publicat 22/01/2018 10:35

Lamela cita com a testimoni el dia 14 Pérez de los Cobos per preguntar-li sobre la vigilància a polítics per l'1-O

Diego Pérez de los Cobos
EUROPA PRESS

MADRID 22 gen. (EUROPA PRESS) -

La jutgessa de l'Audiència Nacional Carmen Lamela ha citat com a testimoni per al proper 14 de febrer el coronel de la Guàrdia Civil Diego Pérez de los Cobos i ha ordenat una sèrie de diligències per esbrinar "qui va ordenar i com es va gestar l'actuació de vigilància a polítics relacionats amb la preparació del referèndum que va tenir lloc el passat 1 d'octubre del 2017".

En una interlocutòria, la titular del Jutjat Central d'Instrucció 3 accepta la pràctica d'una sèrie de diligències proposades pels investigats Josep Lluís Trapero, exmajor dels Mossos, i la intendent Teresa Laplana, i en rebutja d'altres per considerar-les "innecessàries en aquest moment".

Entre les diligències que s'acorden hi ha lliurar d'ofici als Mossos d'Esquadra a fi que remeti el Pla Operatiu, anomenat dispositiu Agora, l'Acta de creació de la Comissió TIC per a la seguretat i protecció dels membres del Govern, autoritats d'altres institucions i altres personalitats i l'informe sobre si la comissió TIC va rebre, el setembre i l'octubre del 2017, l'encàrrec d'aplicar les mesures de seguretat abans esmentades a determinades persones, amb indicació del seu nom i càrrec, de quines van ser incloses en el dispositiu Agora i quines no.

DILIGÈNCIES SOL·LICITADES

A més, sol·licita a la Fiscalia Superior de Catalunya i Fiscalies Provincials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona que remetin còpia de tots els informes i escrits presentats pels Mossos en compliment de les diferents instruccions dictades per la Fiscalia Superior de Catalunya relacionades amb el referèndum suspès.

Sol·licita també la magistrada a la Divisió d'Assumptes Interns de la Direcció General de la Policia un informe sobre l'existència d'Informació Reservada a efecte d'investigar actuacions concretes i individuals d'alguns membres del Cos dels Mossos d'Esquadra, data d'incoació, incorporació de vídeos, diligències d'investigació practicades i estat de tramitació, informació que ha de ser completada, diu l'acte, en relació al nombre d'expedients finalment oberts i resolucions que hagin, si escau, recaigut.

Igualment requereix a la Prefectura de la Policia a fi que aporti còpia de la instrucció 16/2013, de 5 de setembre, sobre la utilització d'armes i instruments d'ús policial, així com la instrucció 11/2014, del 30 d'abril, de modificació de l'anterior.

Contingut patrocinat