Actualitzat 20/05/2022 12:34

Lambán troba "horrible" la proposta del COE d'una sola candidatura olímpica i que no tothom en surti beneficiat

El president del Govern d'Aragó, Javier Lambán
CORTES DE ARAGÓN.

SARAGOSSA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

El president d'Aragó, Javier Lambán, ha titllat d'"horrible" la proposta del president del Comitè Olímpic Espanyol (COE), Alejandro Blanco, d'aprovar una candidatura conjunta d'Aragó i Catalunya per organitzar els Jocs Olímpics d'Hivern del 2030 tot i que no tots en surtin beneficiats.

Lambán ha assenyalat que ell es va comprometre a impulsar la candidatura "sempre que fos en peus d'igualtat i amb un repartiment equilibrat de les proves", un compromís, ha dit, que van adquirir el president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, i el mateix Blanco.

El cap de l'executiu aragonès també ha esmentat el secretari d'estat d'Esports, José Manuel Franco, qui aquesta setmana ha dit a Osca que "era difícil" elaborar una candidatura "si no era equilibrada".

"Ara, el president del COE parla de treballar en una candidatura tot i que no tothom n'ha de sortir beneficiat", ha lamentant Lambán, a qui aquesta declaració li sembla "horrible".

Blanco va reclamar dijous "una mica més de marge" per arribar a un acord, després que ell mateix va fixar fa setmanes el 20 de maig com la data límit per assolit un pacte, i va explicar que en cap moment s'ha parlat d'una candidatura per separat de Catalunya perquè farien "el ridícul".

"És millor tenir uns Jocs, tot i que no et donin tot el que vols, que no tenir res. Hi hem d'anar amb una candidatura tècnica, i si ningú vol fer una candidatura a mida s'ha equivocat de partit", va dir preguntat per si la dificultat per arribar a un acord està en la part aragonesa.