Publicat 26/2/2019 18:45:29 +01:00CET

L'AMB aprova inicialment una precontractació mínima de 60 minuts per als VTC

Conductors de VTC concentrats a l'avinguda Diagonal de Barcelona (arxiu)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

L'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat de manera inicial el reglament per regular l'activitat dels vehicles amb llicncia VTC a l'entorn metropolit, que amplia a 60 minuts l'antelació mínima per contractar els seus serveis ---la Generalitat l'havia fixat en 15 minuts i en permetia l'ampliació--.

El reglament haur de superar una fase d'exposició pública de 30 dies abans de poder aprovar-se de manera definitiva després de la votació d'aquest dimarts, a la qual han donat suport Entesa ---que inclou els comuns--, la CUP i Compromís per Torrelles; l'abstenció del PDeCAT, ERC i Plataforma per Barber, i el rebuig del PP i Cs, han detallat fonts de l'AMB a Europa Press.

La normativa fixa que els vehicles amb aquesta llicncia no podran circular per les vies públiques per captar clients ni propiciar la captació de viatgers que no hagin contractat el servei prviament quedant-se estacionats.

Així, quan aquests vehicles no estiguin precontractats o prestant servei, hauran de romandre estacionats fora de les vies públiques, segons el reglament, que tampoc no permet la geolocalització perqu els clients puguin situar els vehicles disponibles sense haver-los contractat prviament.

L'AMB destaca que, tal com justifiquen informes tcnics i jurídics, les especials característiques de mobilitat metropolitana, l'extensió de l'mbit i "la fragilitat de les seves condicions ambientals" aconsellen establir un període superior per la precontractació, segons el text del reglament, consultat per Europa Press.

ARGUMENTS PER ALS 60 MINUTS

El reglament també estableix com a infracció greu el no respectar els 60 minuts de precontractació, i fixa el rgim sancionador en fins a 300 euros en infraccions lleus; d'entre 301 i 1.400 euros per a les greus, i de 1.401 a 6.000 euros les molt greus.

A més, el mateix reglament avisa que l'Institut Metropolit del Taxi (Imet) implantar els registres i els procediments administratius per fer efectiu el control del compliment de la norma en el termini d'un mes de l'entrada en vigor del reglament.

TARIFA A PREU TANCAT

En un comunicat, l'Institut Metropolit del Taxi (Imet) ha explicat que l'AMB també ha aprovat de manera inicial la modificació d'alguns articles del Reglament Metropolit del Taxi que permetr incorporar la tarifa de preu tancat als sistemes tarifaris del servei de taxi de l'rea metropolitana de Barcelona.

Aquesta nova tarifa s'aplicar únicament a través de les aplicacions que existeixen en el sector del taxi en l'mbit metropolit i per al seu funcionament es nodrir d'algorismes que actualment usa l'aplicació AMB Taxi Barcelona, que calcula el preu aproximat d'un determinat trajecte.

L'objectiu d'aquesta tarifa és incentivar l'ús de les noves tecnologies, avanar en la transparncia del sistema tarifari i que els usuaris tinguin la seguretat de l'import que pagaran en finalitzar el trajecte.