LLEIDA, 9 febr. (EUROPA PRESS) -
L'alcalde del Palau d'Anglesola (Lleida), Francesc Balcells i Teixidó, ha avançat aquest dimarts que l'equip de govern presentarà una moció a l'Ajuntament a favor de la llibertat d'expressió i en contra de la condemna del raper lleidatà Pablo Hasel, a qui l'Audiència Nacional ha donat fins divendres per ingressar a la presó.
Francesc Balcells, que es va presentar a les municipals en una llista independent, ha assegurat en un comunicat que com a alcalde i músic amateur s'adhereix "al manifest que ha elaborat l'Acadèmia Catalana de la Música" i ha avançat que també es presentarà una altra moció en el Consell Comarcal del Pla d'Urgell.
"Condemnat per injúries a la corona i enaltiment del terrorisme per unes opinions que va manifestar en unes piulades i la lletra d'una cançó, Pablo Hasel es convertirà en el primer artista empresonat a Espanya des de l'inici de la Transició democràtica", afirma el manifest al qual s'ha sumat Balcells.