Publicat 22/01/2014 16:23

L'Ajuntament crea la 'Marca Barcelona' tot i que la desvincula del debat polític

Joaquim Forn y Sònia Recasens
EUROPA PRESS

BARCELONA, 22 gen. (EUROPA PRESS) -

La comissió de Presidència de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment aquest dimecres la creació de l'agència 'Marca Barcelona', que s'ocuparà de posicionar internacionalment la ciutat a nivell econòmic i empresarial, i la segona tinenta d'alcalde i responsable de l'àrea d'Economia, Sònia Recasens, ha desvinculat aquesta decisió del debat polític sobre Catalunya.

El PP ha votat en contra del nou consorci perquè en els seus òrgans de direcció no és present l'Estat ni tampoc el seu òrgan que vela per la promoció exterior d'Espanya, l'Icex, mentre que sí que està Acció, agència de suport a la internacionalització de l'economia catalana de la Generalitat.

En declaracions als periodistes, Recasens ha explicat que el debat "no consisteix que entre el Govern o estigui la Generalitat" a formar part d'aquest organisme, i ha dit que continuen els tràmits per crear aquesta agència, cosa que el govern municipal afronta amb voluntat de consens amb els partits de l'oposició.

Ara, el ple municipal haurà de votar inicialment la creació de l'agència, després s'obre el període d'al·legacions, i finalment, es tornarà a votar ja de manera definitiva tant a la comissió de presidència com el plenari.

El primer pas per crear l'agència ha sortit endavant amb el vot favorable de CiU, PSC i UpB, mentre que el PP ha votat en contra i ICV-EUiA s'ha abstingut, i els socialistes catalans ja han anunciat que presentaran al·legacions perquè la qualitat dels expedients presentats pel govern municipal estan "per sota de l'exigible", en paraules de l'edil del PSC Guillem Espriu.

Joan Laporta (UpB) ha reclamat que l'agència faci especial èmfasi en la promoció i difusió dels valors, i Àngels Esteller (PP) ha lamentat "la negativa a incorporar l'Icex".

Esteller ha recordat que, segons un recent estudi, la 'marca Espanya' la coneixen 4.000 dels 7.000 milions d'habitants que té el planeta, mentre que Barcelona és coneguda per 700 milions de persones i Catalunya, per 100 milions, pel que creu que "l'Icex pot obrir moltes portes, és una plataforma econòmica i la col·laboració amb l'Estat és vital".

Sobre el conflicte als tribunals entre l'Ajuntament de Barcelona i l'Oficina Espanyola de Patents i Marques sobre l'ús de la marca Barcelona, Recasens ha dit: "Portem un any de contenciós, esperem que es resolgui a favor de l'Ajuntament".

SINERGIES AMB EL SECTOR PRIVAT

Recasens ha destacat que el propòsit de l'Ajuntament és que l'agència es dediqui a posicionar internacionalment la capital catalana en clau econòmica i empresarial, establir sinergies amb el sector privat, atreure inversors i posar a disposició d'empreses la utilització de la marca Barcelona.

En el consell general de l'agència, el seu màxim òrgan de govern i participació, participarà el consistori i Fira de Barcelona, i en el consell d'administració també estaran presents entitats i associacions empresarials, el consorci Turisme de Barcelona, Acció, la Cambra de Comerç de Barcelona i la fundació Barcelona Centre de Disseny (BCD).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés