Publicat 15/04/2015 17:54

L'Agència del Consum mitjança en la devolució de 19,79 milions en preferents a Lleida

Sede De Catalunyacaixa, CX
EUROPA PRESS

LLEIDA, 15 abr. (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha intervingut en la devolució de 19,79 milions d'euros relacionats amb participacions preferents a Lleida entre el 2013 i 2014, segons ha explicat aquest dimecres el seu director, Alfons Conesa.

A la presentació de la Memòria d'Actuacions 2014 de l'ACC a Lleida, ha assenyalat que, com el 2013, l'activitat de l'Agència s'ha vist marcada per la tramitació de les reclamacions pels afectats per les preferents i el deute subordinat de CatalunyaCaixa.

De l'1 de gener del 2013 al 31 de desembre del 2014, l'ACC ha tramitat 2.037 reclamacions d'afectats a les comarques de Lleida i ha dictat 2.203 laudes en relació amb reclamacions del 2012, 2013 i 2014.

A tot Catalunya, s'han dictat 39.950 laudes per les preferents, i s'han tornat 294,51 milions d'euros, segons el director, que ha considerat que el procés d'arbitratges per les preferents de CatalunyaCaixa està a la seva fase final.

"El que queda per tancar l'arbitratge és que l'entitat ens doni les raons per les quals no ha acceptat unes 4.000 reclamacions", ha afirmat.

Per la seva banda, Catalunya Banc ha assegurat a Europa Press que el 2012 va posar a disposició del 100% dels titulars d'instruments híbrids la possibilitat de sol·licitar un procés d'arbitratge establert per la Comissió de Seguiment d'Instruments Híbrids de Capital i Deute Subordinat regulat per un Reial decret que establia els criteris bàsics per accedir a aquests procediments.

"CatalunyaCaixa ha revisat el 100% de les operacions i ha donat ple compliment al procediment d'arbitratge establert amb més de 40.000 casos presentats amb un laude positiu del 99,9%. En aquests casos els inversors han pogut recuperar el 100% de la seva inversió", ha assegurat l'entitat.

En aquest sentit, ha afegit que tots aquells titulars que han quedat exclosos de la via arbitral per no complir els requisits establerts al Reial decret poden fer la seva reclamació per la via judicial.

TELECOMUNICACIONS I INTERNET

Durant el 2014, els lleidatans han presentat 2.181 reclamacions, un 49,88% menys que el 2013; el principal motiu de reclamació han estat els serveis de telecomunicacions i internet, segons la memòria de l'ACC.

S'han resolt 497 casos per mediació de consum --un 50,2% menys-- i s'han dictat 1.560 laudes --un 85,95% més, segons el director.

Conesa ha explicat que a partir d'ara, gràcies a la modificació del Codi de Consum que va entrar en vigor el passat 1 d'abril, "l'Agència també podrà atendre les reclamacions d'autònoms i microempreses en els seus conflictes de consum amb les grans companyies de serveis bàsics, ja siguin d'aigua, electricitat, gas, telefonia o serveis financers".

ESCOLA DE CONSUM

Conesa ha explicat que durant el curs 2013-2104 un total de 871 alumnes, estudiants de primària, secundària i educació especial de les comarques de Lleida han passat pels tallers programats per l'Escola del Consum de Catalunya (ECC).

A tot Catalunya, durant el curs 2013-2014, 17.799 alumnes han passat pels tallers de l'ECC.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés