Publicat 26/10/2024 13:58

L'Agncia Catalana de Turisme, premiada internacionalment per la seva aposta pel turisme accessible

Portada d'una guia per a accessibilitat en el turisme de l'Agncia Catalana de Turisme (ACT)
AGNCIA CATALANA DE TURISME (ACT)

Treballa des del 2008 per millorar l'accessibilitat en el turisme catal

BARCELONA, 26 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Agncia Catalana de Turisme (ACT) ha estat guardonada per l'Organització Internacional de Turisme Social (ISTO) en el marc de les ISTO Awards, celebrats aquest divendres a la tarda a Costa Rica, en un certamen que reconeix l'excellncia en bones prctiques d'organismes i destinacions turístiques.

Segons ha explicat la Conselleria d'empresa i Turisme de la Generalitat aquest dissabte en un comunicat, el projecte premiat promou la sostenibilitat social del turisme i agrupa diversos materials de divulgació per incentivar l'adequació de serveis, experincies i installacions turístiques catalanes.

Els documents que l'ACT ha posat a la disposició del sector turístic per millorar en accessibilitat són: 'Manual de Turisme per a Tothom', com a instrument informatiu per a empreses que vulguin millorar productes i serveis, i 'Posem de moda l'accessibilitat?', una guia de bones prctiques per a organitzadors d'esdeveniments.

DES DEL 2008

La Conselleria remarca que l'ACT és pionera en l'aposta pel turisme accessible i que des del 2008 treballa amb l'objectiu d'aconseguir que qualsevol persona, amb o sense discapacitat, mobilitat reduda o circumstncies transitries o permanents pugui gaudir amb igualtat de condicions i autonomia dels productes turístics.

Una destinació accessible és aquella en la qual no existeixen barreres en cap de les parts de la cadena de valor de l'experincia de viatge: planificació, recerca d'informació, transports públics o privats, allotjament, restauració, activitats turístiques i oci, entre altres.

Treballar per millorar l'accessibilitat de la destinació --afegeix el comunicat-- és també millorar la qualitat de productes, serveis i entorns turístics, convertint-se en una via de diferenciació altament rendible i repercutint així en la millora de la imatge de la destinació i de la qualitat del sector.