Actualitzat 15/04/2016 14:17 CET

L'Aeroport de Barcelona augmenta un 31% els viatgers intercontinentals en cinc anys

Miquel Valls, Agustí Colom, Ricard Font y Sonia Corrochano (CDRA)
EUROPA PRESS

Té 14 destins estratègics com a objectiu i preveu captar entre dos i quatre rutes anuals

   BARCELONA, 15 Abr. (EUROPA PRESS) -

   L'Aeroport de Barcelona ha incrementat un 31% els passatgers de vols intercontinentals entre 2010 i 2015, fins a un total de 5.610.472 viatgers l'any passat entre directes (2.056.968) i indirectes (3.553.505), cosa que representa un 15% del total de l'Aeroport, a través de 34 rutes amb 234 freqüències setmanals.

   El secretari d'Infraestructures de la Generalitat i president del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), Ricard Font, ha explicat aquest divendres en roda de premsa que, en l'última dècada --des que es va posar en marxa el CDRA--, el nombre de rutes intercontinentals a la capital catalana s'ha doblat (de 17 el 2005 a 34 el 2015) i les freqüències setmanals s'han triplicat de 72 a 234.

   En aquests deu anys, el nombre de seients s'ha multiplicat per cinc fins a una xifra actual d'1,6 milions de places, mentre que el nombre de passatgers intercontinentals directes s'ha multiplicat per sis, i el CDRA ja ha ideat un nou pla estratègic per a 2016 i 2017 amb l'objectiu de créixer sobretot a Àsia i Amèrica, captant entre dos i quatre rutes cada any, ha indicat Font.

   El 2015, Barcelona va aconseguir noves rutes intercontinentals a Sao Paulo (Latam), Baku (Azerbaijdan Airlines) i Sal, Accra, Rabat, Djerba i Constantina (Vueling), i per a aquest 2016 ja hi ha confirmada una nova ruta a Washington (United), més freqüències a Nova York (Delta), un vol diari de Latam a Sao Paulo i increment de capacitat (amb un avió més gran) de Delta i American Airlines a Nova York.

   També s'han posat en marxa noves rutes de càrrega de Turkish Airlines i Emirates, ha explicat la directora de l'Aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano, que ha destacat que la infraestructura catalana va batre el seu rècord històric el 2015 amb 39,7 milions de passatgers, un 5,7% més, i amb un augment del 8% dels viatgers en connexió.

   El CDRA té detectats com a objectiu per créixer 14 destinacions estratègics que actualment tenen un volum rellevant de passatgers directes o indirectes; de més a menys demanda, són Tòquio, Seul, Buenos Aires, Xangai, Los Angeles, San Francisco, Bangkok, Hong Kong, Mèxic DF, Boston, Delhi, Chicago, Santiago de Xile i Dallas/Houston.

   Font ha argumentat que, en casos com el de Tòquio, el principal obstacle per començar una ruta amb Barcelona és la falta de disponibilitat d'avions, perquè la demanda existeix: 164.382 viatgers indirectes en 2015.

   Ha incidit que la mentalitat ha canviat en els últims deu anys, passant d'una competència local amb Madrid a una europea per captar rutes d'aerolínies asiàtiques i americanes, però ha reivindicat el potencial de Barcelona, que actualment és el primer aeroport amb més destinacions europeus i ocupa la novena posició en trànsit a la UE.

CLUB DE LES MEGAURBS

   En rutes intercontinentals, on vol donar "un salt", ocupa la posició 22, i Font ha mostrat la seva intenció, si pot ser durant el pla estratègic 2016-2017, que Barcelona entre a formar part de les megaurbs que reben 10.000 passatgers intercontinentals diaris --actualment rep 8.000--.

   Per a això, ha apuntat que el World Routes Forum que acollirà Barcelona el 2017 serà un "aparador" per aprofitar la presència de companyies aèries de tot el món a la capital catalana i explicar-los el potencial de l'Aeroport del Prat.

   Respecte a les obres en marxa per al tren llançadora que ha de connectar Barcelona amb la T1, no ha concretat l'estat dels treballs --competència del Ministeri de Foment--, tot i que ha opinat que sembla que van complint el ritme previst, i ha recordat que segueix en peu l'estratègia que l'Aeroport de Barcelona tingui connexió amb l'AVE en el futur.

COL·LABORACIÓ PÚBLICA I PRIVADA

   El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, ha fet un balanç "molt positiu" dels primers deu anys de funcionament del CDRA, que està format per Aena, la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'entitat cameral, i ha destacat la utilitat d'aquesta eina de col·laboració público i privada.

   "Era fonamental, en una economia global, que tinguéssim les màximes infraestructures de connexió internacional per a l'economia i per al turisme. Ens hem d'obrir cada vegada més a l'exterior, i això vol dir més passatgers d'oci i de negocis i càrrega. Estem en el bon camí", ha exposat.

   El regidor de Ocupació, Empresa, Comerç i Turisme de l'ajuntament, Agustí Colom, ha incidit que les infraestructures són claus per al desenvolupament econòmic i social, i que captar noves rutes intercontinentals no sol crea feina i facilita els fluixos comercials i de transport de persones, sinó que també són "requisit previ" per a la instal·lació de grans empreses estrangeres a la ciutat.

   Ha avançat que el nou pla estratègic del CDRA vol donar un nou impuls a l'Aeroport i al conjunt del territori, i que la celebració de la World Routes Forum a Barcelona el 2017 reforçarà aquest projecte.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés