Preveu que la tecnologia permeti estalviar al passatger més del 45% del temps que utilitza abans de volar
EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 15 (EUROPA PRESS)
L'Aeroport de Barcelona-el Prat acull des de l'1 de desembre una prova pilot que implementa el reconeixement facial en tots els processos necessaris per agafar un vol amb destinació a Mlaga de la companyia Vueling.
L'han presentat en una roda de premsa aquest dimecres la directora de l'Aeroport, Sonia Corrochano; el director de client de Vueling, Calum Laming, i la directora d'Innovació, Sostenibilitat i Experincia Client d'Aena, Amparo Brea, entre d'altres.
Corrochano ha celebrat que es tracta d'un "projecte de gran complexitat tecnolgica" i, segons Aena, és la primera prova pilot a Europa que permet integrar el reconeixement facial en tots els processos previs al vol.
En la mateixa línia, Calum ha valorat que Vueling és "la primera companyia aria" que utilitza aquesta tecnologia integrada en cada pas del passatger abans de pujar a l'avió, i ha defensat que no hi haur retallades en personal, almenys mentre continu sent una prova pilot.
Brea ha argumentat que, amb aquesta tecnologia, la seguretat augmenta perqu és "més segura" que una revisió mdica visual per part dels treballadors de les companyies aries.
ENROLAMENT BIOMTRIC
Mitjanant l'enrolament biomtric, els passatgers vinculen la cara amb el seu DNI, la qual cosa es pot fer des de casa mitjanant l'app d'Aena --en cas que el tinguin digitalitzat--, o al mateix aeroport.
Un cop vinculades aquestes dades, el reconeixement facial permet continuar amb els passos habituals a fer abans de volar: la vinculació amb la targeta d'embarcament, la facturació de l'equipatge, el pas pel control de seguretat i el posterior accés a l'avió.
Calum ha remarcat que Vueling no desa les dades biomtriques dels passatgers i, en qualsevol cas, en els vols en qu s'ha implementat aquesta prova pilot, també s'ofereix la possibilitat de fer servir el procés convencional, sense el reconeixement facial.
PROVES ANTERIORS
Anteriorment s'havien fet dues proves pilot més amb aquesta tecnologia, en vols a Madrid i Menorca, per aquest és el primer cop que s'integra en cadascun dels processos a fer necessriament abans d'enlairar-se.
Aquestes proves van concloure amb un estalvi de temps d'un 45% per part dels passatgers --en comparació amb un procés convencional--, per la qual cosa s'espera que en el cas dels vols a Mlaga l'estalvi sigui més gran, ja que inclou la tecnologia en més processos.
FUTURA IMPLEMENTACIÓ
Es tracta d'una prova pilot que afecta de cinc a set vols diaris --més quantitat per Nadal-- amb destinació Mlaga, i que tindr una durada de sis mesos, després de la qual cosa es valorar si s'implementa definitivament.
Aena i Vueling ja pensen a implementar el sistema en vols a altres destinacions nacionals "populars", que s'enlairin amb molta freqüncia, i entre els candidats hi ha Sevilla, Bilbao o Madrid.
De moment, s'ha descartat operar amb vols internacionals perqu, tal com ha assegurat Calum, cal un acord amb altres pasos per l'ús de dades biomtriques, per la qual cosa per ara s'ha optat per implementar el sistema en els de carcter nacional.
Aena ha engegat aquest projecte, juntament amb Vueling i el grup d'empreses tecnolgiques format per Goeasier, Idemia, Indra, Materna IPS i Mobbeel.