Creu que si fos detingut podria delegar el vot perquè "hi hauria una certa semblança amb altres persones privades de llibertat"
BARCELONA, 22 gen. (EUROPA PRESS) -
L'advocat de l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, Jaume Alonso Cuevillas, ha considerat aquest dilluns que creu que no es cursarà l'ordre europea de detenció, després que ja hagi aterrat a Copenhaguen (Dinamarca), encara que ha admès que "tots els escenaris estan oberts"
En sengles entrevistes de Rac 1 i Catalunya Ràdio, recollides per Europa Press, Cuevillas ha opinat que pot passar "absolutament tot": que no es cursi l'euroorde, que es cursi i que no arribi a temps, pot ser que es cursi i que el detinguin, perquè tot és factible en aquests moments, en les seves paraules.
En preguntar-li sobre si aquest moviment pot afectar l'estratègia d'investidura, ha afirmat: "Tots els escenaris estan oberts, pot ser que ho compliqui o que ho simplifiqui, estem vivint en un estat d'incertesa que és difícil preveure a tres jugades vista".
Preguntat sobre si podria delegar el vot al Parlament si fos detingut, Cuevillas ha indicat que s'ha de valorar i que correspon al Parlament, però ha indicat que "hi hauria una certa semblança o analogia amb altres persones privades de llibertat".
Ha explicat que la decisió de detenir-lo l'ha de prendre la Fiscalia danesa, per la qual cosa no ho descarta perquè la relació entre fiscalies és "més fluïda", però aquesta decisió és recurrible davant un tribunal, i d'això hauria d'encarregar-se'n un advocat danès, ha afegit.
"És possible que el fiscal digui que sí d'entrada, però després haurà de tenir l'última paraula un tribunal", ha puntualitzat.
Ha indicat que en la majoria de codis penals europeus, també el belga, preveuen el delicte de rebel·lió, però requereixen violència i l'ús d'armes, i "aquesta circumstància no s'ha donat".
"OBSESSIÓ" AMB PUIGDEMONT
Respecte a què van aconsellar a Puigdemont sobre el viatge, s'ha limitat a dir que com a advocats han analitzat tots els escenaris però la decisió l'ha presa ell en funció de tots els factors, també els personals o polítics, i ha afegit que la previsió és que es quedi dos dies a Copenhaguen.
Ha valorat que l'Estat espanyol té una "obsessió" amb Puigdemont, i que no pararà en la seva estratègia encara que passi molt de temps.
Sobre que el Govern de Mariano Rajoy hagi posat a disposició de la Fiscalia tota la informació que tenen les forces de seguretat sobre la situació l'expresident de la Generalitat, l'advocat ha opinat: "Separació de poders en estat pur".