Actualitzat 04/06/2014 11:27

L'advocat del maquinista de l'Alvia nega credibilitat a la comissió d'investigació al seguir "directrius de Foment"

El abogado del maquinista imputado por el accidente de Angrois, Manuel Prieto
EUROPA PRESS

Veu en les recomanacions de senyalització i abalisat "la base de la imputació del Adif" a l'entendre que havien d'haver-se instal·lat abans

SANTIAGO DE COMPOSTEL·LA, 4 juny (EUROPA PRESS) -

L'advocat del maquinista F.J.G., imputat per l'accident de l'Alvia a Santiago que el passat 24 de juliol va ocasionar 79 morts i més d'un centenar de ferits, assegura que la comissió d'investigació d'accidents ferroviaris (CIAF) "no té cap credibilitat" al seguir "directrius" del Ministeri de Foment.

En declaracions a Europa Press, Manuel Prieto afirma que les conclusions emeses per aquest organisme --que veu en la velocitat inadequada i una badada del maquinista les causes de l'accident-- no li han sorprès "gens", doncs és "el que esperava" al tenir "en compte que Renfe i Adif ja ho havien dit i el tercer apèndix de Foment --per la CIAF-- anava a dir el mateix".

Aquesta comissió, dependent del Ministeri que dirigeix Ana Pastor, "havia de ser una agència independent", segons assenyala Prieto, que censura que "Espanya està incomplint els mandats europeus" en aquest àmbit, doncs la CIAF, segons la seva opinió, "es deu a Foment". Per això no li atorga "cap credibilitat". Renfe, Adif i ella, afirma, "segueixen directrius de Foment" i mostren opinions "unànimes" sobre aquesta qüestió del descarrilament d'Angrois i les responsabilitats que d'ell s'han de derivar.

A més, la defensa del maquinista avança que existeix a l'informe de la CIAF una qüestió que haurà d'estudiar en les pròximes jornades, en relació amb les recomanacions que inclou, a l'apuntar la comissió que la zona en la qual es va produir l'accident "s'hauria d'haver senyalitzat i abalisat". "Aquí està la base de la imputació del Adif", subratlla, en al·lusió a "la falta de mesures de seguretat que pal·liessin els possibles errors humans". Això, insisteix, "ja ho havia d'haver instal·lat Adif".

SISTEMA ERTMS

Pel que fa a les valoracions que la comissió dependent de Foment fa sobre la implantació del sistema de control de la velocitat ERTMS --el més segur, respecte de l'Asfa--, Prieto recorda que "era obligatori fins al revolt de Grandeira i no es va instal·lar" i en aquest punt situa el "primer incompliment".

A continuació, indica que, a l'estar instal·lat fins al quilòmetre 80, "no frena però sí avisa" perquè el maquinista hauria d'haver ajustat un botó d'estar actiu --el sistema es va desinstal·lar a bord del tren per problemes de compatibilitat-- i "aquesta pèrdua espacial de no saber" on es trobava, "immediatament" s'hauria recobrat, d'acord amb l'argumentació del lletrat.

En aquest sentit, posa èmfasi que l'ERTMS, a més, "es va treure per evitar retards" del traçat de la línia Ourense-Santiago, ja que inicialment estava prevista la seva col·locació fins a l'estació compostel·lana.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés