Critica que parlin de violència i de manipulació social
BARCELONA, 5 des. (EUROPA PRESS) -
L'advocat espanyol de l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, Jaume Alonso Cuevillas, ha considerat que les interlocutòries del jutge del Tribunal Suprem (TS) Pablo Llarena sobre les causes que afecten el Govern destituït; l'expresident de l'ANC, Jordi Sànchez, i el líder d'Òmnium, Jordi Cuixart, són "especialment preocupants" perquè parlen d'un escenari de violència.
"Està validant el requisit de violència, que no concorre de cap manera, i això vol dir que, encara que alguns han sortit de manera provisional en llibertat, el procés que ve d'aquí a dos anys o dos i mig farà que s'enfrontin a penes brutals" de presó que poden suposar que passin la resta de la seva vida activa entre reixes, ha lamentat aquest dimarts en una entrevista de Tv3 recollida per Europa Press.
Alonso-Cuevillas, que també defensa Lluís Puig i Clara Ponsatí, ha titllat de gravíssima la valoració de Llarena perquè atribueix als processaments una estratègia de manipulació social: "Dos milions de catalans abduïts per unes persones que diu que són les que decideixen el que hem de pensar", ha criticat.
Ha reconegut que el sistema jurídic espanyol és més garantista que el belga, però ha assegurat que "a la pràctica aquestes lleis tan garantistes no es compleixen", i ha posat com a exemple que els membres del Govern revocat van ser citats amb poc marge i que la jutgessa de l'Audiència Nacional Carmen Lamela va parar poca atenció als acusats i estava pendent del seu mòbil, ha afirmat.
Així mateix, ha lloat l'"hermetisme absolut" de la justícia belga, perquè no s'ha publicat el nom del magistrat que decideix sobre l'euroordre que afecta Puigdemont i quatre exconsellers, i perquè la Policia els va portar aquest dilluns al tribunal de primera instància de Brussel·les amb cotxe per evitar les càmeres.
PUIGDEMONT NO POT VIATJAR A CATALUNYA
El lletrat, que va assistir a la vista amb el jutge que ha de decidir sobre l'extradició a Espanya de Puigdemont i de quatre exconsellers, ha relatat que el candidat de JuntsxCat no podrà viatjar a Catalunya mentre duri la tramitació de l'euroorde --per tant durant la campanya electoral catalana-- perquè "està subjecte a les autoritats belgues" i no pot sortir del país.
Segons ha explicat, si el jutge decideix extraditar-lo a Espanya només podrà ser jutjat pels presumptes delictes que estimi el magistrat belga en regir "el principi d'especialitat" en aquest tipus de processos.