DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS
Creu que no hauria passat amb un altre condemnat sense "una capacitat econmica tan important"
BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -
L'advocada Ester García, que representa a la jove que va denunciar Dani Alves en la causa en qu va ser condemnat per agressió sexual, considera que deixar-lo en llibertat sota fiana "és una revictimització gravíssima" per a la noia.
"Crec que un sistema judicial com el que tenim, amb un cas anterior com 'La Manada', no s'hauria de permetre repetir", ha criticat en declaracions als periodistes aquest dimecres després de conixer la decisió de l'Audincia de Barcelona de deixar Alves en llibertat provisional si consigna una fiana d'un milió d'euros.
García ha afirmat que no troba una explicació legal per justificar la decisió del tribunal, i sobre la reacció de la denunciant a la notícia ha dit: "Per a ella ha estat una galleda d'aigua freda i sobretot el no poder-li donar jo una explicació en termes legals, perqu soc advocada i no en trobava cap explicació, no trobo una explicació legal".
"Molt indignada, molt desesperada, molt frustrada, i aquesta sensació és la mateixa que tinc jo, perqu no li puc explicar, en criteris racionals ni en criteris legals", ha afegit sobre la reacció de la denunciant, que ha afirmat que sent que és un senyal d'impunitat.
Ha agrat la feina dels professionals d'atenció a la víctima, els quals van atendre a la jove a l'Hospital Clínic i als Mossos d'Esquadra que s'han encarregat el cas, i ha lamentat que la denunciant ara té la sensació que tot l'esfor "no serveix per a res".
"NO TÉ CONSEQÜNCIES PENALS"
García est convenuda que Alves dipositar el milió d'euros de la fiana per poder sortir de presó, i en aquest sentit ha recordat que la sentncia que ho va condemnar recull que la seva casa d'Esplugues de Llobregat (Barelona) té un valor de cinc milions.
L'advocada creu que la decisió de deixar-lo en llibertat "llana el missatge que hi ha justícia per a persones riques i que, tot i havent-hi una sentncia condemnatria, si paguen una fiana, no té conseqüncies penals".
"S'aparta del concepte de justícia material i es desvia més cap a un concepte en el qual es distingeix el que és justícia per a rics de justícia per a persones del carrer", i ha recordat que la sentncia ja incloa un atenuant perqu Alves havia dipositat 150.000 euros com a indemnització abans del judici.
Alves va ser condemnat a quatre anys i mig de presó fa un mes, porta 14 mesos en presó provisional i aquest dimecres s'ha acordat la seva llibertat sota fiana abans que es resolguin els recursos a la sentncia, i García ha criticat que "molt probablement aix no li hagués passat a cap persona condemnada amb les mateixes circumstncies si no tingués una capacitat econmica tan important".
L'advocada considera que hi ha risc que Alves fugi si surt de la presó, i ha criticat que la interlocutria d'aquest dimecres no valori aquest risc: "Per descomptat, el risc de fugida existeix. Aix ho sabem tots els que estem aquí".
RECURSOS PENDENTS
García presentar un recurs a la decisió d'aquest dimecres, sobre el qual ha rebutjat comentar quins arguments inclour, per intentar que es revoqui la llibertat sota fiana que ha acordat el tribunal.
Creu que aquest recurs es resoldr "rpid" perqu correspon a la mateixa sala de l'Audincia de Barcelona, mentre que el recurs contra la prpia sentncia --que també han recorregut Fiscalia i defensa-- ha de resoldre-ho el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) i García estima que pot trigar mesos.
En aquest sentit, ha avisat que fins ara la causa ha tingut una tramitació preferent perqu Alves estava a la presó (com es fa amb totes les causes amb pres), per que una vegada surti de la presó la causa i la tramitació dels recursos deixar de ser preferent.